با محوریت جنگ در اوکراین

نشست شورای امنیت و سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شد

نشست فوری مقامات سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا در خصوص پایان دادن به درگیری‌های اوکراین برگزار شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشست سالانه خود را با سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) برگزار کرده است.

به گزارش الجزیره، جورج تسرتلی، رئیس لهستانی سازمان امنیت و همکاری اروپا در این نشست آنچه تجاوز روسیه می‌خواند را تهدیدی برای موجودیت سازمان خواند. وی گفت: «در قبال اقدامات عاملان پاسخگو خواهیم بود و نمی‌توانیم نسبت به آنچه در حال وقوع است بی‌تفاوت باشیم. بی طرفی ما در جایی که نقض قوانین بین المللی بشردوستانه صورت بگیرد، به پایان می‌رسد».

وی در خصوص تلاش برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک گفت هر راه حل سیاسی پایدار باید به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد.

رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا در نهایت عملیات نظامی روسیه را عامل انزوای سیاسی این کشور خواند و از بلاروس خواست در این عملیات شرکت نداشته باشد.

گفتنی است یکی از وظایف کلیدی سازمان امنیت و همکاری اروپا، نظارت بر نقض مکرر آتش بس در شرق اوکراین است. لهستان ریاست دوره‌ای این سازمان را بر عهده دارد.

دور چهارم گفتگو‌های سطح بالا بین مقامات اوکراینی و روسیه امروز به صورت مجازی انجام شد و به گفته مذاکره‌کننده اوکراین «با وقفه فنی» مواجه شده است. این مذاکرات فردا از سر گرفته می‌شود. دور‌های قبلی مذاکرات به صورت حضوری در مرز با بلاروس برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار