رونمایی از آلبوم جدید شهرام ناظری با نوای موسیقی اصیل خراسان + فیلم

در مراسمی از آلبوم موسیقی «خنیاگر» با صدای شهرام ناظری رونمایی شد.

مجموعه موسیقی «خنیاگر» با صدای شهرام ناظری خواننده آواز سنتی ایران، در موزه موسیقی ایران با حضور جمعی از هنرمندان رونمایی شد. 

ناظری در این اثر که پنجاه و یکمین آلیوم موسیقایی اوست، دو تار خراسانی را با شعر اصیل همان دیار درآمیخته است.

شهرام ناظری را بیشتر با موسیقی مقامی کردی و مولاناخوانی‌هایش می‌شناسیم؛ او خود گفته چند سال برای ساخت مجموعه موسیقایی «خنیاگر» وقت گذاشته است. این آلبوم قرار است سال آینده در بازار عرضه شود.

در ادامه گزارشی در این باره را ببینید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
خدا حافظ نگهدار شما باشد.امیدوارم آثار شما دچار کج سلیقگی صدا وسیما نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر میخواهید اعجاز صدای شهرام ناظری را بشنوید، به سرودهای دهه 60 او گوش دهید سرودهایی مانند: گل همیشه بهار، شهید شهید، برخیز دشمن به دیار آمده امروز، ای ایران ای آذر ایزد نشان و ...
البته صدای ایشان اوج صوت معنویست مانند در: ساقی نامه ، گل صد برگ و ...
Iran (Islamic Republic of)
فتحی
۱۳:۳۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
حیف از اساتید بزرگی ماننداستاد شهرام ناظری ، زنده یاد استاد شجریان، استاد حسین علیزاده و ... که صدا و سیما و نهادهای مربوطه آنچنان که شایسته است از آثار و حضورشان بهره کافی نمی برند. نتیجه این می شود که موسیقی های کم ارزش و گاها بی ارزش جایگزین موسیقی اصیل می شود. موسیقی هایی که علاوه بر ریتم گاها حتی متن آنها مبتذل است و حتی شعر نو هم نیست. با این روال ذائقه هنری اغلب مردم و مخصوصا جوانان تغییر کرده و تحمل شنیدن موسیقی سنتی فاخر را ندارند. امید وارم این نهادها در رویه خودشان تجدید نظر کنند و موسیقی سنتی جایگاه واقعی خود را باز یابد. هنرمندان این عرصه به مردم شناسانده شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
جناب فتحی، ضمن آنکه فرمایش شما کاملا بجاست، باید عرض کنم واژه «گاهاً» غلط املایی است زیرا کلمه «گاهی» فارسیست و الف و تنوین عربی؛ از این رو بهتر است «گاهی» بجای گاها استفاده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام ضمن تشکر از نظر درست و منطقی شما باید عرض کنم که مرحوم شجریان خودشان با نامه ای که به صدا وسیما ارسال کرده بودند مانع از بخش اثارشان شده بودند وگرنه سایر اساتید موسیقی ایران زمین در صدا و سیما حضورتوام با احترام و عزتی دارند...
Iran (Islamic Republic of)
فتحی
۰۹:۱۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
متأسفانه نسبت به موسیقی های پاپ و ... تعداد آثار سنتی که از این بزرگان در رسانه ملی پخش می شود بسیار اندک است. علاوه بر این تنها پخش اثر کافی نیست. سناساندن این اساتید از طریق ساخت برنامه های مستند و مصاحبه امری ضروری است. در مورد مرحوم استاد شجریان درست است که ایشان خود تقاضای عدم پخش آثارش را داشتند، اما از صرف رسانه ملی و نهادهای مربوطه آنجنان تلاشی جهت تغییر نظر و جلب رضایت ایشان صورت نگرفت. در ضمن تا آنجا که من اطلاع دارم استاد پخش دعای ربنا را که همه مردم با آن خاطره دارند و حال هوای خاصی به مواقع افطار می داد، اجازه دادند اما متأسفانه آن هم پخش نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
عالی عالی
آخرین اخبار