مدیرکل انتقال خون ایلام:

ایلام رتبه دوم رشد اهدای خون کشور را کسب کرد

مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: استان ایلام رتبه دوم کشوری شاخص رشد اهدای خون را بر اساس گزارش سازمان انتقال خون به خود اختصاص داده است.

به گفته آقای مهدی اکبری دهبالایی ایلام با ۱۲.۵ درصد شاخص اهدای خون به نسبت جمعیت در مقایسه با سایر استان‌ها از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه رتبه دوم را در کشور کسب کرد.

 مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: در این بازه زمانی ۱۵ هزار ۵۵۲ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر واجد شرایط اهدای خون بودند.

اکبری دهبالایی گفت: تعداد اهداکنندگان مستمر از شاخصه‌های مهم در ضریب سلامتی خون و همچنین میزان رشد اهدای خون به شمار می‌رود که امسال تا پایان بهمن ماه ۶ هزار و ۵۴۶ نفر از اهداکنندگان مستمر اقدام به اهدای خون کردند و همچنین چهار هزار و ۳۹۶ نفر نیز اهداکنندگان باسابقه بودند.

 مدیرکل انتقال خون ایلام مشارکت زنان در اهدای خون را مهم و حائز اهمیت برشمرد و بر لزوم افزایش مشارکت زنان در اهدای خون تاکید و گفت: در این بازه زمانی تنها ۶۵۹ نفر از زنان استان مبادرت به اهدای خون کردند.

اکبری دهبالایی گفت: ۲ هزار و ۲۶۹ نفر از اهداکنندگان خون و فرآورده‌های خونی را اهداکنندگانی تشکیل دادند که برای اولین بار اقدام به اهدای خون کردند.

همه افراد بالای ۱۸ تا ۶۰ سال سن (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال سن) با حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم می‌توانند خون و فرآورده‌های خونی اهدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.