کشف انواع مواد محترقه در فارس/سارق خودرو‌های پراید در شیراز دستگیر شد

مهم‌ترین حوادث ۲۱ اسفند سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۲۱ اسفند سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کالای قاچاق در کوه چنار

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال توسط مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار خبر داد.

سرداررهام بخش حبیبی گفت: ماموران انتظامی شهرستان کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون حامل بار ضایعات آهن مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی انجام گرفته از این خودرو، ۴۰۰ قلم انواع لوازم یدکی قاچاق مربوط به لودر که به طرز ماهرانه‌ای در زیر بار ضایعات جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف ۳۰ کیلوگرم پیش ساز مواد محترقه در فسا

فرمانده انتظامی فسا گفت: در بازرسی از ۵ واحد صنفی، مقدار ۳۰ کیلوگرم مواد پیش ساز با کاربرد تولید مواد محترقه و قابل انفجار در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: به منظور برقراری امنیت اجتماعی در ایام پایانی سال بخصوص پیشگیری از هرگونه اخلال در نظم عمومی در مناسبت چهارشنبه آخر سال، با گزارش مردمی مبنی بر فروش مواد پیش ساز تولید مواد محترقه و قابل انفجار توسط برخی افراد سودجو به نوجوانان در واحد صنفی، افسران پلیس امنیت عمومی بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از ۵ صنفی مقدار ۳۰ کیلوگرم مواد پیش ساز که بسته بندی و آماده فروش بود را کشف کنند.

این مقام انتظامی گفت: واحد‌های صنفی متخلف پلمب و متصدیان آن نیز با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

سرهنگ قسام از جدیت پلیس در برخورد با سودجویانی که سلامت و امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند، گفت و به شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از بروز حوادث ناگوار و غیر قابل جبران در مراسم چهارشنبه آخر سال، ضمن نظارت بر عملکرد فرزندانتان، گزارش هر گونه خرید و فروش مواد محترقه و یا پیش ساز مواد قابل انفجار توسط افراد سودجو را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام کنید.

مواد محترقه

کشف بیش از ۱۲ هزار عدد مواد محترقه در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۱۲ هزار و ۱۰۰ عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و تشدید در مبارزه با تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه، با هدف پیشگیری از بروز حوادث ناگوار، مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی گزارشاتی را مبنی بر نگهداری و فروش مواد محترقه از چند واحد صنفی در سطح شهر دریافت و اقدامات قانونی خود را در این راستا آغاز کردند.

او گفت: مأموران با تحقیقات گسترده پیرامون موضوع پس از هماهنگی مرجع قضائی، در بازرسی از این مغازه‌ها ۱۲ هزار و ۱۰۰ عدد انواع مواد محترقه کشف و در این راستا ۶ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت به والدین توصیه کرد برای پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال، نظارت بر رفتار و فرزندان خود را جدی بگیرند.

دستگیری ۸۵ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۸۵ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: به منظور اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجارشکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۸۵ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان فارس با تأکید بر آگاه سازی عمومی بر پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال، گفت: برابر آمار‌ها بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند.

کارمند رتبه ۱۶ مهدی نعمایی گفت: برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده است تا روز‌های پایانی سال به روز‌های نگرانی و اظطراب خانواده تبدیل شود.

او با اشاره به اینکه بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، گفت: خانواده‌ها باید خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا را به فرزندان گوشزد کنند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با اشاره به قانون خرید و فروش مواد محترقه، یادآور شد: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، خرید و فروش مواد منفجره و محترقه به طور غیر مجاز جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می‌شود.

او گفت: برابر ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هرکسی با هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا با تعرض با افراد، مخل نظم و آرامش عمومی گردد و یا مردم را از فعالیت باز دارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

نعمایی بر قاطعیت پلیس در برخورد با هنجارشکنان ایام پایانی سال تاکید کرد و از شهروندان خواست: گزارش‌های خود در خصوص فعالیت افرادی که با فروش مواد محترقه غیراستاندارد، فضای ناامنی را در جامعه توسعه می‌دهند، از طریق تلفن ۱۱۰ به مراکز پلیس اعلام تا ضمن برخورد با آنها، شیرینی چهارشنبه آخرسال را به کام خود و دیگران تلخ نکنند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس در پایان چند توصیه برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال ارائه کرد:

۱- از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط فرزندان تان اکیداً خودداری کرده و نظارت بر موضوع را جدی بگیرید.

۲-از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست‌های برق یا ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و پارکینگ‌های عمومی خودداری کنید.

۳-مـراقب رفتـار‌های خطـرناک و نـاهنجار افـراد بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحد‌های گشت نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

اعتراف سارق به ۱۸ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از دستگیری یک سارق و کشف ۱۸ فقره انواع سرقت از او خبر داد.

سرهنگ سید محمد یوسفی گفت: در پی وقوع سرقت اماکن و تجهیزات برقی ومخابراتی در سطح شهرستان لارستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: مأموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، یک سارق را در این رابطه شناسایی و او را طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه متهم در تحقیقات به ۱۸ فقره انواع سرقت اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این فرد، ۷۰ کیلو گرم کابل و تجیهزات برقی مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان این که سارق پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است وعموم شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی به همراه مأموران یگان امداد در یک ایست بازرسی مقطعی در محور شیراز- اصفهان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، مقادیر زیادی انواع لوازم برقی شامل جعبه تقسیم مدار برق، رله برق، فیوز وشمع برقی خارجی قاچاق کشف شد، گفت: ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، گفت: برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از ورود کالا‌های ممنوعه یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است.

پلمب ۸۷ واحد صنفی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از پلمب ۸۷ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در اجرای طرح برخورد با واحد‌های صنفی متخلف در سطح شهرستان کازرون، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با هماهنگی مرجع قضائی و با همکاری شبکه بهداشت درمان و اصناف، طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف را اجرا کردند.

او گفت: در این رابطه در بازدید از ۱۹۲ واحد صنفی، ۸۷ واحد صنفی فاقد پروانه کسب پلمب و برای ۲۱ واحد نیز اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: پلیس با اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و اقدامات کنترلی و نظارتی، همواره درصدد خدمت رسانی به مردم بوده و آماده دریافت گزارشات از طریق شماره تلفن ۱۱۰ است.

کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در دراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۱۰ تن چوب قاچاق خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران انتظامی شهرستان داراب هنگام گشت زنی در حوزه اسنتحفاظی، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

او گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این خودرو حامل ۱۰ تن چوب قاچاق است.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به دستگیری یک متهم، گفت: متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف محموله قاچاق از یک دستگاه اتوبوس

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف یک محموله قاچاق در نتیجه بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفتمأموران پاسگاه انتظامی فهلیان به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در محور ممسنی-رستم یک دستگاه اتوبوس را به ظن حمل بار قاچاق متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این اتوبوس تعداد زیادی لوازم خانگی قاچاق و فاقد مجوز کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ نیکبخت ارزش محموله کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

توقیف ۶ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق در گراش

فرمانده انتظامی شهرستان گراش از توقیف ۶ دستگاه خودرو حامل ۳ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی گفت: ماموران انتظامی شهرستان گراش به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی شهرستان طی چند مرحله موفق به توقیف ۶ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق شدند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو‌ها مقادیر قابل توجهی انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی و مواد خوراکی کشف و در این خصوص ۶ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله‌های قاچاق را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

مصالحه ۷۴ درصدی پرونده‌های قضائی در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از مصالحه و سازش ۷۴ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌های این شهرستان توسط کارشناسان مشاوره مستقر در این کلانتری‌ها خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: یکی از اقدامات بسیار مفید و موثر کارشناسان مشاوره و مددکاری پلیس در کلانتری‌های شهرستان که بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفته، مصالحه بین افرادی است که به دلیل مسائل مختلف به کلانتری مراجعه کرده اند.

او با بیان این که با تلاش کارشناسان مرکزمشاوره و دوایر مددکاری کلانتری‌ها درسال جاری تعداد ۷۳۰ نفر از خدمات مشاوره بهره‌مند شده اند، گفت: ۷۴ درصد پرونده‌های ارجاعی به دایره مشاوره و مددکاری در سطح این شهرستان در سال جاری به مصالحه ختم شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها با هدف ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی بین پلیس و مردم، شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های رفتار‌های ناهنجار و بزهکاری ها، تلاش برای از بین بردن بستر‌های بروز معضلات اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه سازی جامعه به منظور افزایش توانایی‌های مقابله‌ای و ایجاد فرهنگ مشاوره در بحران‌های زندگی، راه اندازی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: کارشناسان مشاوره و مددکاری کلانتری‌های این شهرستان به صورت مستمر آماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه‌های روانشناختی، خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، حقوقی و انتظامی به شهروندان هستند.

کشف پوشاک قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع پوشاک قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سید محمد یوسفی گفت: ماموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک وآن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۲۵ ثوب انواع پوشاک قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه طبق نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: شهروندان به منظور حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق کالا، از خرید و استفاده از کالا‌های قاچاق خودداری و موارد مشکوک را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

هشدار پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار در خصوص پیشگیری از سرقت منزل به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ لطف الله محمدی با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال و به منظور پیشگیری از سرقت منزل از شهروندان خواست تا با رعایت نکات زیر از سرقت جلوگیری کنند.

۱-چنانچه قرار است چند روز منزلتان خالی بماند حتماً از همسایه‌های قابل اعتماد و اقوام و دوستان بخواهید گاهی به آنجا سرکشی کنند.

۲- توصیه می‌شود کلیه منافذ ورودی را با نصب نرده‌های آهنی مقاوم ایمن کرده و بر روی در‌ها و پنجره‌های آهنی نیز با نصب حفاظ، آن‌ها را ایمن کنید.

۳- قفل در ورودی باید به گونه‌ای نصب شود که توپی قفل هم سطح درب باشد و چنانچه این امکان میسر نبود حتماً با نصب لوله‌ای بر روی توپی به نحوی که امکان شکستن آن از سارقان گرفته شود اقدام کنید.

۴- در صورتی که به منزل جدید نقل مکان کرده‌اید در اولین فرصت نسبت به تعویض قفل‌های اصلی اقدام کنید.

۵- روشن گذاشتن یک لامپ کم‌مصرف زمان دار که در طول روز روشن و خاموش شود و یا یک رادیوی کوچک در منزل توهم حضور شما را افزایش می‌دهد تا سارقان از خالی بودن منزل اطمینان حاصل نکنند و در این صورت مطمئنا ریسک این کار را نیز نخواهند کرد.

۶- هیچ‌گاه کلید‌های در ورودی آپارتمان را در خارج از منزل مثلاً درون جاکفشی، زیر گلدان، زیر پادری پنهان نکنید در صورت لزوم می‌توانید آن را به یکی از همسایه‌هایی که اطمینان دارید بسپارید.

۷- در صورت نیاز به خدمه، نظافت‌چی، پرستار کودک و تعمیرکار وسایل منزل دقت کنید از افراد مورد وثوق و مطمئن که توسط مراکز خدماتی مجاز اعزام می‌شوند استفاده کنید.

۸- اگر در منزلتان دارای کنترل از راه دور است در زمان خروج حتماً تا بسته شدن کامل آن منتظر بمانید و قبل از آن، از ترک محل جداً اجتناب کنید.

۹- از نگهداری امول و اشیای قیمتی خود در منزل بویژه طلا و جواهر آلات جداً پرهیز کنید و در صورت ترک منزل برای چندین روز حتماً آن را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارید.

۱۰- برای ایمنی بیشتر منزل خود، از سیستم‌های دزدگیر و دوربین مدار بسته استفاده کنید.

۱۱-حفاظ دیوار‌ها را طوری تعبیه کنید که اگر تیر چراغ برق، علمک گاز، درخت یا ماشینی در کنار آن قرار داشت سارقان نتوانند با بالا رفتن از روی دیوار عبور کنند.

سارق خودروهای پراید در شیراز دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری سارق خودرو با ۶ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی سرقت چند دستگاه خودرو پراید در سطح شهر شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان شعبه مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان شعبه مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات فنی، علمی و پلیسی یک نفر متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

عاقبت مجرم

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های مقدماتی به سرقت ۶ دستگاه خودرو پراید در سطح شیراز اعتراف کرد، گفت: خودرو‌های مکشوفه پس از انجام مراحل قانونی به مالباختگان تحویل داده شد.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست خودرو خود را در نقاط خلوت و بدون تردد پارک نکنند و خودرو را به تجهیزات ضد سرقت از قبیل؛ قفل پدال، قفل فرمان و سوییچ مخفی مجهز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار