باد شدید پدیده غالب جوی روزهای آینده خراسان رضوی است

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، تا روز‌های پایانی هفته کنونی بر شدت وزش باد در استان افزوده شود.

آذر رضایی پور گفت: این رویداد در برخی نقاط استان همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید با احتمال بروز خسارت پیش بینی می‌شود.

علاوه بر وزش باد در این مدت وقوع بارش پراکنده رگباری در برخی نقاط همراه با وقوع رعد و برق دور از انتظار نیست که در نواحی مستعد همراه با بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین روز گذشته در شهرستان‌های گناباد، خواف، تایباد، تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار وزش باد شدید همراه با گرد و خاک گزارش شد و در این مدت مردم شهرستان‌های قوچان، کلات، نیشابور، مشهد و تایباد شاهد بارش پراکنده باران بودند.

رضایی پور گفت: شهر قوچان با دمای هوای هشت درجه بالای صفر و تایباد با دمای هوای ۳۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند.

او گفت: در این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد بین ۱۱ و ۲۵ درجه سلسیوس در نوسان بود که امروز در گرمترین ساعات با افزایش ۲ درجه‌ای به ۲۷ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب ها: وزش باد ، بارش تگرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.