سامانه جدید هواگوی در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی از راه‌اندازی سامانه جدید "هواگوی" به شماره ۱۳۴ این استان با ارائه آخرین داده‌ها و پیش‌بینی‌های جوی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محسن عراقی‌زاده گفت: هواشناسی خراسان رضوی با استفاده از مزایای تلفن گویا، سامانه‌ای را برای شماره‌گیری و اطلاع از آخرین پیش‌بینی هوای استان و سایر استان‌های کشور و اطلاع از تفسیر‌های نقشه هواشناسی برای همه کاربران فراهم کرده است.

سامانه قدیم هواگوی هواشناسی خراسان رضوی در سال ۱۳۸۹ راه اندازی شده بود و این استان از استان های پیشروی کشور در این زمینه است.

او گفت: سامانه هواگو از طریق اتصال به وب‌سرویس سازمان هواشناسی کشوری می‌تواند به آخرین اطلاعات شرایط جوی تمامی استان‌ها، پیش‌بینی و هشدار‌ها دسترسی داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این فناوری به شما امکان می‌دهد که از طریق منشی تلفنی (دیجیتال) و وارد کردن شماره صفحه کلید یا صوت با منشی رایانه‌ای ارتباط داشته باشید.

عراقی زاده گفت: تنوع امکانات و طراحی منو‌های کاربردی و همچنین ارتقای تعداد خطوط به ۳۰ خط همزمان بر بستر فیبر نوری از ویژگی‌ها و مزایای سامانه جدید نسبت به سامانه قدیم به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.