تلاش مدیران برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در دانش آموزان/چاقی دانش آموزان پسر بیشتر از دانش آموزان دختر

استاندار کرمانشاه از مدیران مدارس خواست برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در دانش آموزان تلاش کنند.

بهمن امیری مقدم گفت : در دو سال گذشته به واسطه شیوع کرونا دانش آموزان از نظر روحی و جسمی دچار مشکلات زیادی شده اند، به نحوی که پرخاشگری میان آن‌ها به واسطه خانه نشینی‌های مکرر افزایش پیدا کرده، فراهم کردن محیطی برای ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی بین دانش آموزان می‌تواند به بهبود روحیه آن‌ها کمک زیادی کرده و آن‌ها را از مشکلات روحی و جسمی نجات دهد، لذا انتظار می‌رود مدارس در این حوزه ورود کنند.

به گفته استاندار کرمانشاه مدارس استان در تمامی شهرستان‌ها برای فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرند، باید اطلاع رسانی لازم با نصب تابلو و بنر در مدارس انجام شود تا نوجوانان و جوانان از وجود این امکانات مطلع شوند.

از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درخواست می شود تا بخشی از سالن‌های مربوط به آموزش و پرورش که برای واکسیناسیون در اختیار گرفته را به این اداره کل بازگرداند تا مسئولان آموزش و پرورش بتوانند برنامه‌های ورزشی بیشتری در این فضا‌ها برای دانش‌آموزان در نظر بگیرند.

از ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها در خواست می شود تا نیاز‌های خود به فضا‌های آموزشی را احصا کرده تا اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس با کمک خیرین مدرسه ساز و اعتبارات موجود نسبت به ساخت مدرسه در مناطقی که کمبود مدرسه و کلاس درس وجود دارد، اقدام کند.

خیرین مدرسه ساز به عنوان یک ظرفیت مهم است افراد خیر و نیک اندیش زیادی در سطح جامعه داریم که تمایل به این کار خداپسندانه دارند و باید از ظرفیت آن‌ها برای حل مشکلات مرتبط با کمبود فضای آموزشی استفاده کرد.

سال تحصیلی آینده باید به کلاس‌های درس توجه بیشتری شود و برای دانش آموزان هر پایه‌ای از رنگ‌های مورد علاقه دانش آموزان آن پایه استفاده شود، چون بنا به نظر روانشناسان و کارشناسان آموزشی رنگ مورد علاقه دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی با پنجم و ششم تفاوت دارد که باید به آن توجه شود.

امیری مقدم می گوید: نظارت جدی‌تر به کار مدارس غیرانتفاعی انجام می شود خروجی این مدارس باید مورد بررسی قرار گیرد.

دانش آموزان پسر استان بیشتر از دانش آموزان دختر چاقی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش آموزان پسر استان بیشتر از دانش آموزان دختر چاقی و اضافه وزن دارند.

مجید یزدان پناه گفت: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که پس از شیوع کرونا و خانه نشین شدن دانش آموزان، حدود ۳۱ درصد آن‌ها دچار اضافه وزن و چاقی شده اند.

کرمانشاه از نظر چاقی دانش آموزان رتبه شانزدهم کشوری و از نظر اضافه وزن هم رتبه دهم کشور را دارد.

آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۶۴ درصد دانش آموزان استان وزن طبیعی داشته که در این خصوص رتبه هجدهم کشور را داریم.

چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان پسر بیشتر از دختران است، از ۶۸ هزار و ۶۲۹ دانش آموزی که از نظر شاخص قد و وزن مورد اندازه گیری قرار گرفتند، حدود ۲۳ درصد دانش آموزان پسر و حدود ۱۹.۴ درصد دانش آموزان دختر دچار اضافه وزن بودند.

 خانه نشینی دانش آموزان در دوران کرونا در اضافه وزن و چاقی دانش آموزان استان اثرگذار است با بازگشایی تدریجی مدارس، شرایط بهتر شود.

یزدان پناه می گوید: در حالیکه سرانه فضای ورزشی دانش آموزی در سطح کشور ۳۵ سانتی متر است، این میزان در استان کرمانشاه حدود ۳۶ سانتی متر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.