کرمانشاه مسیر اصلی به عتبات عالیات

استاندار کرمانشاه گفت : کرمانشاه از دیرباز مسیر اصلی به عتبات عالیات بوده لذا باید تلاش کنیم که استان کرمانشاه به عنوان مسیر اصلی با توجه به شرایط مناسب و نزدیک بودن به عتبات عالیات هر چه بیشتر در کشور شناخته شود.

بهمن امیری‌مقدم گفت : خدمت به زائرین و تلاش برای ایجاد امکانات و شرایط لازم برای آنان افتخار بزرگی برای هر مسئولی خواهد بود که این کار ارزشمند در نزد خدای متعال دارای اجر و پاداش دنیوی و اخروی خواهد بود.

به گفته استاندار کرمانشاه طبق روایات خدای متعال در روز عرفه به زائرین امام حسین (ع) توجه ویژه دارد، بدون شک هر فرد و مسئولی در این مسیر گام بردارد به عنوان ذخیره آخرت آن محسوب و این فرد عاقبت به خیر خواهد شد.

استان کرمانشاه به عتبات عالیات نزدیک است و شرایط مناسب در این استان برای ارائه خدمات به زائرین وجود دارد متاسفانه طی دو سال گذشته هر چند که شرایط کرونا وجود داشت، اما همانند دیگر استان‌ها برای توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات بیشتر در مرز خسروی تلاش زیادی صورت نگرفته و با جدیت بیشتری می‌شد که شرایط بهتری در این مرز ایجاد می‌کرد.

رفع هر گونه عقب ماندگی در توسعه زیرساخت‌ها در مرز خسروی طی دو سال گذشته مهم است از هیچ دستگاهی نخواهیم پذیرفت که برای ایجاد امکانات و توسعه زیرساخت‌ها در مرز خسروی براساس وظایف خود عمل نکند.

باید وظایف هر کدام از دستگاه‌ها و کمیته‌ها باید مطابق ابلاغ ستاد اربعین استان مشخص باشد و کم‌کاری و کوتاهی از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نخواهد بود و در جلسات بعدی هر کدام از کمیته‌ها باید به ارائه گزارش عملکرد خود بپردازند.

برنامه ریزی‌های صورت گرفته بین دو کشور ایران و عراق برای تردد به عتبات عالیات از ۱۵ شعبان بدون نیاز به روادید است حتماً علاوه بر تلاش برای توسعه زیرساخت‌ها در زمان اربعین باید تلاش شود که برای استفاده از فرصت فراهم آمده در جهت تردد به عتبات عالیات بدون نیاز به روادید از ۱۵ شعبان ماه حتماً مرز‌های استان به ویژه خسروی و سومار بیش از پیش مجهز شوند و امکانات لازم برای تردد هر چه سریعتر در این مرز‌ها فراهم شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.