فراخوان تاسیس آموزشگاه رانندگی ویژه در مرکز استان کرمان

پلیس راهور استان کرمان در رابطه با تاسیس یک واحد آموزشگاه رانندگی "ویژه" در مرکز استان به متقاضیان فراخوان داد.

 رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: بنا به نیاز و برای رفاه حال هم استانی‌های عزیز با پیگیری‌های انجام شده مجوز تاسیس یک واحد آموزشگاه رانندگی ویژه اخذ شده که برای تاسیس آن فراخوان داده ایم.

به گفته سرهنگ اسماعیل خوشوقت: در این رابطه متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و تصویر تایید شده آخرین مدرک تحصیلی به پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان مراجعه کنند که بخشی از شرایط موسس آموزشگاه رانندگی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت، سن حداقل ۲۵ سال تمام، عدم اعتیاد به موادمخدر، دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم که مدارک بالاتر امتیاز بیشتری خواهند داشت و نداشتن سوء پیشینه کیفری هستند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: مهلت ثبت نام از تاریخ این فراخوان تا ۲۱ روز کاری خواهد بود و متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن مدارک به اداره صدور گواهینامه و امور آموزشگاه‌های پلیس راهور استان واقع در بلوار جمهوری نرسیده به پل راه آهن مراجعه کنند.

کشف ۱۵۷ تن انواع مواد مخدر در استان کرمان/ جمع آوری معتادان متجاهر نیازمند اقدامات جامع تری است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۵۷ تن انواع موادمخدر در استان کرمان کشف شده که این میزان ۱۸ درصد کل کشفیات مواد مخدر کشور را تشکیل می‌دهد.

 سرهنگ علیرضا سوری در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در سال ۹۹ در حوزه کشفیات مواد مخدر، اقدام بی سابقه و ماندگاری در استان کرمان انجام شده و ۱۷۶ تن مواد مخدر کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: استان کرمان در سال گذشته ۱۷ درصد کشفیات مواد مخدر کشور را داشته و این میزان در سال جاری ۱۸ درصد بوده است.

او گفت: موقعیت جغرافیایی استان کرمان، گستردگی، مجاورت با استان‌های شرقی و وسعت کویر، حساسیت کار مبارزه با مواد مخدر در این استان و کشور را نشان می‌دهد و در این رابطه باید توجه داشت که مسائل فرهنگی و اقتصادی در استان کرمان نیز تاثیر ملموسی در حمل و نقل مواد مخدر دارد.

او به توقیف دو هزار و ۱۶۳ دستگاه خودرو و ۱۵۱ موتورسیکلت و کشف ۶۳ سلاح در عملیات‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اشاره و بیان کرد: تا پایان نیمه اسفندماه سال جاری ۱۶۷ باند قاچاق و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به این مطلب که ۱۰ هزار و ۹۴۴ پرونده در پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان طی سال جاری تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است، تصریح کرد: در سال جاری تا نیمه اسفندماه ۳۲۹ مورد از اماکن فروش و توزیع مواد مخدر پلمب شده است.

سرهنگ سوری گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در سال جاری تاکنون ۳۴ درگیری مسلحانه را در راستای اجرای ماموریت‌های خود انجام داده اند که این تعداد بیش از ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

او به تقدیم ۶ شهید به نظام و انقلاب طی سال جاری در راستای مبارزه با مواد مخدر اشاره و گفت: در سال جاری ۱۴ نفر از نیرو‌های مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان به درجه جانبازی نائل آمده اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مجموع دستگیری‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تا ۱۵ اسفندماه سال جاری را ۱۳ هزار و ۳۶۵ نفر ذکر کرد و ادامه داد: در درگیری‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ۱۳ قاچاقچی مسلح به هلاکت رسیده و ۲۵ نفر نیز دستگیر شده اند.

سرهنگ سوری به اجرای طرح‌های ویژه مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره و گفت: بیش از یک هزار و ۸۴۰ طرح در این رابطه اجرا شده که ۴۷ تن و ۵۷۳ کیلوگرم از کشفیات نتیجه اجرای این طرح‌ها بوده است.

او به اجرای عملیات‌های مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با سایر استان‌ها نیز اشاره و گفت: در سال گذشته ۲۲۸ عملیات مشترک با سایر استان‌ها در استان کرمان اجرایی شده که بیش از ۵۳ تن مواد مخدر در این عملیات کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، دستگیری و جمع آوری چهار هزار و ۹۵۵ خرده فروش مواد مخدر را از دیگر اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت: تا ۱۵ اسفندماه سال جاری چهار هزار و ۸۳۱ معتاد متجاهر نیز توسط این رده تخصصی پلیس در استان کرمان جمع آوری و تحویل مراجع مربوطه شده اند.

سرهنگ سوری گفت: یکی از مشکلات موجود در رابطه با معتادان متجاهر این است که کار‌هایی که تاکنون انجام شده از نظر ظرفیتی و کیفیتی و تکمیل چرخه درمان این افراد جوابگو نبوده است و باید با آسیب شناسی مشکلات این حوزه باید همکاری تمامی سازمان‌ها را به کار گرفت.

او گفت: تعداد معتادان متجاهر در استان کرمان حدود سه هزار نفر برآورد می‌شود و پلیس در راستای وظایف مقابله‌ای خود توان جمع آوری این افراد را دارد، اما جمع آوری این افراد به تنهایی جوابگو نیست و در این رابطه نیاز است که چرخه درمان، اشتغال و اجتماعی کردن آن‌ها تکمیل شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر این مطلب کار مقابله‌ای در حوزه مواد مخدر تنها جلوی ناامنی را می‌گیرد و مشکل را ریشه‌ای حل نمی‌کند، گفت: امکانات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان متناسب با اقدامات این رده تخصصی هست، اما ممکن است با تهدیدات این حوزه تناسب نداشته باشد.

سرهنگ سوری با بیان اینکه در سال جاری کشف کارگاه تولید مواد مخدرصنعتی در استان کرمان نداشته ایم، گفت: در سال جاری ۵۸ تن انواع مواد مخدر در استان کرمان امحاء شده است.

او گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین پایگاه‌های سپکا (سگ‌های موادیاب) در استان کرمان وجود دارد و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در این حوزه به سایر استان‌ها نیز کمک می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر به اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۱ نیز اشاره و گفت: تمرکز بیش از پیش به عوامل اصلی تولید، توزیع و قاچاق مواد مخدر، ضربه زدن به بنیان اقتصادی باند‌های قاچاق مواد مخدر، تشدید طرح‌های جمع آوری معتادان متجاهر، تشدید برخورد قاطع و مستمر با خرده فروشان، مطالبه گری از دستگاه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر، پیگیری و کنترل معتادان متجاهر پس از ترک اعتیاد و بالا بردن اشراف اطلاعاتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر از جمله این موارد است.

سرهنگ سوری گفت: در سال جاری ضربه‌های سنگینی به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر وارد شده که این اقدام در سال ۱۴۰۱ با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

کشف ۲۵ هزار قلم انواع موادمحترقه در کرمان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان با اشاره به تشدید نظارت‌های پلیس در ایام پایانی سال از کشف ۲۵ هزار و ۷۰۴ قلم انواع موادمحترقه غیرمجاز خبر داد.

 سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام کار اطلاعاتی از وجود حجم زیادی مواد محترقه در یک باب مغازه در یکی از نقاط شهر کرمان مطلع و ضمن هماهنگی قضائی از این مکان بازدید کردند.

او گفت: در بازرسی از این مغازه ۱۹ هزار و ۸۰۰ قلم مواد محترقه کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به تشدید نظارت‌های پلیس در ایام پایانی سال گفت: در همین رابطه ماموران طی یک عملیات دیگر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری محور"بم-کرمان" در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس نیز ۵ هزار و ۹۰۴ عدد از انواع مواد محترقه را کشف و در این رابطه یک متهم را دستگیر و به مرجع قضائی معرفی کردند.

کشف بیش از ۳۱ هزارقلم مواد محترقه از اتوبوس عبوری در سیرجان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی شهرستان سیرجان از کشف ۳۱ هزارو ۲۰۰ قلم انواع مواد محترقه از یک دستگاه اتوبوس عبوری از این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا نکویی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری محور"سیرجان-بندرعباس"یک دستگاه اتوبوس را متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این اتوبوس ۳۱ هزارو ۲۰۰ قلم انواع مواد محترقه قاچاق در قالب ۶۲۴ بسته کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی سیرجان با اشاره دستگیری و معرفی یک متهم در این رابطه به مرجع قضایی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال لازم است خانواده‌ها نظارت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند تا دچار آسیب‌ها و خطرات ناشی از مواد محترقه نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار