افزایش ۲ هزار تنی ظرفیت تولید شیلات سد سیمره

استاندار لرستان گفت: ظرفیت تولید شیلات در سد سیمره براساس رایزنی‌های انجام شده با سازمان اتکا به ۲ هزار تن افزایش می‌یابد.

فرهاد زیویار در حاشیه سفر وزیر کشور به شهرستان‌های پلدختر و کوهدشت بیان کرد: عمده مباحث مورد بازدید در این سفر جاده چهار خطه خرم آباد - پلدختر است که بخش‌هایی از آن با موانع مواجه شده و پیمانکار به دلیل نبود اعتبار طرح را تعطیل کرده است که با مساعدت‌های لازم راه اندازی مجدد طرح انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص پالایشگاه پلدختر و سد سیمره مقرر شده است تا کمک‌هایی به استان انجام شود، ادامه داد: در شورای برنامه ریزی استان در خصوص این طرح‌ها تصمیماتی اتخاذ می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت ذخیره سازی این سد و قرار گرفتن در حریم لرستان افزود: در سد سیمره تملک اراضی اطراف و نحوه استفاده منابع آبی و تخصیص آب طبق مصوبه دولت در دهه ۸۰ مقرر شد ۲۰۰ میلیون متر مکعب از آب در اختیار لرستان و زمین‌های اطراف قرار داده شود.

وی اظهار داشت: در راستای سرمایه گذاری با رایزینی‌های انجام شده با سازمان اتکا و هلدینگ مربوطه ظرفیت تولید شیلات تا ۲ برابر یعنی سالانه ۲ هزار تن افزایش خواهد یافت.

وزیر کشور پس از بازدید از این شهرستان پلدختر و کوهدشت به خرم آباد باز می‌گردد و در ادامه از ۲ منطقه شهری مرکز استان بازدید می‌کند.

شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و همایش شهرداران از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به لرستان است که عصر امروز در محل استانداری انجام می‌شود.

در سفر ۱۹ آذر رییس جمهور و هیات دولت به لرستان ۱۸۰ طرح مصوب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.