ضرورت برقراری پرواز عتبات عالیات از فرودگاه خرم‌آباد

استاندار لرستان گفت: ظرفیت و امکانات موجود در فرودگاه خرم‌آباد برای برقراری پرواز عتبات عالیات مناسب و انجام این سفر هوایی در مرکز استان ضروری است.

فرهاد زیویار در دیدار با کاپیتان محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری و سرپرست ایران ایر اظهار کرد: علاقه مردم ولایتمدار لرستان به ائمه اطهار و موقعیت استراتژیک استان به لحاظ فاصله مناسب با کشور عراق، لزوم برقراری پرواز‌های زیارتی و عتبات عالیات را دوچندان می‌کند.

وی تاکید کرد: می‌توان با برقراری خط پرواز مستقیم از لرستان به کشور عراق، به این خواسته مردم جامه عمل پوشاند.

استاندار لرستان همچنین افزود: افزایش تعداد پرواز‌های روزانه در مسیر تهران-خرم‌آباد و پرواز به مشهد مقدس از دیگر مطالبات مردم استان است که برقراری آن‌ها زمینه توجه به ظرفیت‌های اقتصادی فرودگاه خرم آباد را فراهم می‌سازد.

زیویار بیان کرد: فعال سازی پرواز‌ها در فرودگاه خرم‌آباد نقش مهمی در ایجاد ارتباط استان با سایر نقاط و تاثیر مستقیم بر توسعه و رونق اقتصادی خواهد داشت همچنین ظرفیت‌های فراوان لرستان، نقطه قوتی برای توسعه صنعت هوانوردی در این استان محسوب می‌شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در ادامه اظهار کرد: ظرفیت و امکانات موجود در فرودگاه خرم‌آباد بستر مناسبی برای رونق این مرکز ایجاد کرده است و با توجه به موقعیت آن در غرب کشور و طبیعت بی نظیر، کشاورزی، صنایع تکمیلی و ظرفیت‌های جمعیتی، این استان را برای برقراری پرواز‌های کارگو (برای تجار) به مقاصد خارجی مطرح می‌کند.

کاپیتان محمدی بخش گفت: آمبولانس هوایی، پایش جنگل‌ها و منابع طبیعی، مرکز باروری ابر‌ها در کشور، سر خط کردن مجدد ناوگان پروازی و اطفای حریق در رونق و درآمدزایی بالا برای استان حایز اهمیت است بنابراین باید برای تحقق آن‌ها از ظرفیت‌های فرودگاه استفاده شود.

نخستین پرواز خارجی فرودگاه خرم آباد در مسیر نجف ۳۰ اردیبهشت ۹۴ با همکاری بخش خصوصی برقرار شد و با توجه به اینکه مردم لرستان علاقه‌مند به خاندان اهل بیت (ع) و مشتاق سفر به اماکن مذهبی و عتبات عالیات هستند اولویت برقراری پرواز‌های خارجی در این فرودگاه بُعد مذهبی داشت و تا حدودی مورد استقبال نیز قرار گرفت.

قرار شد این پرواز یک بار در ماه انجام شود و زمان رفت و برگشت این سفر زیارتی نیز یک هفته بود، اما هواپیمای بوئینگ MD با ظرفیت ۱۶۰ نفر چندان در این فرودگاه پرواز نکرد و کمتر از ۶ ماه سفر‌های هوایی عتبات عالیات در لرستان لغو شد.

۲۰ طرح توسعه و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد به ارزش ۳۴۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان همزمان با هفتمین روز از دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید که با اجرای این طرح‌ها سطح ایمنی و امنیت فرودگاه، باند و سطوح پروازی، تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری و تجهیزات بازرسی و حفاظتی ارتقا یافته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.