رئیس‌جمهور: باید ریشه فقر مطلق خشکانده شود

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: وجود محرومیت و فقر زیبنده نظام اسلامی نیست و معتقدم با همت همگان بلافاصله می‌توان ریشه فقر مطلق را خشکاند.

رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های انقلاب اسلامی و خیریه‌ها موضوع حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار داده و بلافاصله با کار جهادی برای توانمندسازی این اقشار برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

آقای رئیسی جمعه و در جریان سفر به استان گلستان گفت: سازوکار تشکیل شورای عالی جهاد در دولت برای مبارزه با فقر در حال فراهم شدن است و در این راستا از گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی به طور کامل بهره گرفته می‌شود.

او پیش‌تر هم در نخستین جلسه شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم گفته بود، «برنامه‌ها و اقدامات لازم برای رفع فقر مطلق را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود و نباید اجازه بدهیم هیچ‌کسی همین امشب گرسنه بماند.»

سخنگوی دولت نیز پنجشنبه گذشته درباره مصوبات این شورا گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی رفع فقر مطلق است که با همکاری بخش‌های مختلف، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دهد.

کارشناسان نرخ فقر مطلق را به معنای تامین نشدن کالری مورد نیاز برای زنده مانی تعریف کرده اند.

محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته بود، «در سال ۹۷، ۱۸.۵ درصد جمعیت متاسفانه در فقر مطلق بودند،  این رقم ۳.۵ درصد نسبت به سال‌های قبل اضافه شده و این یعنی ۳ میلیون نفر اضافه شده است.»

برچسب ها: فقر مطلق ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
آره حتما با این عملی که تو میکنی ایران رو گلستان میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
جلوی فساد اقازاده ها گرفته بشه نظام بانکی و ایران خودرو سایپا جوابگوی مردم بشن فقر هم از بین میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
باید ریشه مسببان فقرخشکانده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
فقر مطلق = کفر
آخرین اخبار