حدائق:

مبلغین موفق باید عامل وحدت باشند

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: مبلغین موفق باید عامل وحدت باشند، سراج مظهر رشد و بالندگی است، پیامبر (ص) نیز چنین بود و مبلغین هم باید اینگونه باشند.

حجت‌الاسلام حاج شیخ علیرضا حدائق در هشتمین گردهمایی مبلغین قرارگاه عمار مدرسه علمیه منصوریه با اشاره به اینکه مبلغین قدر تبلیغ را بدانند،  گفت: تبلیغ را نباید دست کم گرفت تمام انبیا مبلغ رسالت‌الله بوده‌اند.

او در ادامه با بیان اینکه خداوند می‌فرماید «پیامبر (ص) الگو است»، گفت: مدیر موفق کسی است که حاضر و ناظر باشد، رسول الله (ص) بین مردم، با مردم و بی خبر از حال مردم نبود مدیران نیز باید از این مطلب درس بگیرند، امروز یک انسان موفق انسانی است که مردمی باشد، مدیری که از درب پشت بیاید و از درب پشت برود به درد مدیریت نمی‌خورد.

عضو شورای حوزه‌های علمیه فارس گفت: حضرت امام (ره) فرمودند «مسئول به معنای خادم و نوکر است، اگر مدیری حال نوکری ندارد رها کند»، رسیدگی به مشکلات مردم جزو شایسته‌ترین کار‌ها است، مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند.

حدائق همچنین در خصوص امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: برای امر به معروف باید قلب را به تسخیر خود در بیاورید، نباید امر به معروف ترک و نهی از منکر فراموش شود، نباید بی حجابی ارزش شود، صدهزار شهید داده‌ایم و قیامت باید جلو این عزیزان سر خم کنیم، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و وزرا همه مسئول هستند، امر به معروف یک نظارت ملی است.

او در ادامه نسبت به برگزاری مراسمات مذهبی گفت: در اعیاد گذشته و پیشرو جا دارد هر بخشی، اداره وارگانی به سهم خود و اندازه خود کارکند تا شهر رنگ و بوی دینی بگیرد فلذا مدیران استان باید سرخط باشند.

عضو شورای حوزه علمیه فارس گفت: مبلغین موفق باید عامل وحدت باشند، سراج مظهر رشد و بالندگی است، پیامبر (ص) نیز چنین بود مبلغین هم باید اینگونه باشند.

حدائق گفت: جای نگرانی است که در برخی مناطق مساجد متروک شدند و این نشان از کار نکردن است که همت وعظم جهادی می‌طلبد که بحمدالله طلاب قرارگاه عمار با این روحیه جهادی و اخلاص در کار از روز اول مشغول به تبلیغ بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار