صدور محصولات گلخانه‌ای استان همدان به کشور‌های خارجی

کارشناس مسئول امور باغبانی و گلخانه‌های استان همدان گفت: با افزایش سطح گلخانه‌ها سالانه ۱۸هزار تُن محصولات گلخانه‌ای استان همدان به خارج از کشور صادر می‌شود.

علیرضا ابراهیمی در خصوص برنامه توسعه گلخانه‌های این استان گفت: افزایش سطح گلخانه‌های استان همدان از ابتدای امسال تا کنون به ۲۶هکتار رسیده است.

مجموع سطح زیر کشت گلخانه‌های استان ۲۰۲هکتار است که ۱۹۵هکتار در زمینه تولید سبزی و صیفی‌جات و مابقی هم برای تولید گل و گیاه زینتی است.

کارشناس مسئول امور باغبانی و گلخانه‌های استان همدان گفت: ۲هزار نفر نیروی کار به طور مستقیم در گلخانه‌های استان مشغول به کار هستند.

او گفت: سالانه ۵۰هزار تُن محصولات سبزی و صیفی جات در گلخانه‌های استان تولید می‌شود که از این مقدار ۱۸هزار تُن به کشور‌های عراق و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

ابراهیمی در ادامه گفت:محصولاتی مانند گوجه فرنگی، خیار، فلفل‌های رنگی و زینتی در گلخانه‌های استان تولید می‌شود و با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی همدان، کیفیت محصولات بسیار بالا و بی نظیر است.

کارشناس مسئول امور باغبانی و گلخانه‌های استان همدان گفت: برنامه ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در دستور کار است و متقاضیان و سرمایه گذاران می‌توانند در این شهرک سرمایه گذاری کنند.

بیشترین گلخانه‌های استان همدان در شهرستان‌های همدان، کبودرآهنگ، رزن و درگزین ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.