۲.۵ میلیون عدد گل رز شاخه بریده در همدان تولید می شود

سالانه ۲.۵ میلیون عدد گل رز شاخه بریده در همدان تولید و بخش عمده‌ای از این گل‌ها به تهران و کشور‌های خارجی صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- علیرضا ابراهیمی مسئول امور گلخانه‌ای و باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: سالانه بیش از دو ونیم میلیون گل شاخه بریده در همدان تولید می‌شود و بنابر ادعای بسیاری از گل فروشان، گل‌های تولیدی همدان از کیفیت بی‌نظیری برخوردار است.

 سطح زیر کشت گل‌های شاخه بریده در استان همدان سه هکتار است و عمده گل‌های شاخه بریده استان همدان به انواع گل رز شاخه بریده اختصاص دارد.

او گفت: عمده تولیدات گل‌های شاخه بریده به خارج از استان و بیشتر به تهران ارسال و از طریق بازار گل تهران به خارج از کشور صادر می‌شود.

مسئول امور گلخانه‌ای و باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: در استان همدان علاوه بر تولید گل و گیاهان زینتی، ۵۶ واحد گلخانه و فضای باز در بخش تولیدات گل و گیاه زینتی با سطحی معادل ۱۱ هکتار فعالیت می‌کنند که این گلخانه‌ها به طور مستقیم برای ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

ابراهیمی گفت: در زمینه گل‌های آپارتمانی در استان همدان در سطحی حدود یک هکتار دارای تولید ۹۰۰ هزار گل‌های آپارتمانی از انواع مختلف در سال هستیم.

۲.۷ هکتار از زمین های کشاورزی به تولید گل‌های فصلی و نشایی دراستان اختصاص دارد و پارسال سه میلیون از انواع گل‌های فصلی و نشایی در استان همدان تولید شده است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، گل رز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.