برندسازی، راه حل توسعه گردشگری خوراک استان اردبیل

معاون گردشگری استان اردبیل گفت: برندسازی در حوزه گردشگری خوراک و معرفی غذا‌های بومی استان راه حل توسعه گردشگری خوراک است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - صغری فرشی گفت: خوراک یکی از مولفه‌های مهم گردشگری و سفر است که در برخی از کشورهای دنیا از آن به عنوان جاذبه اصلی گردشگری استفاده می‌کنند، تاکید مقام عالی وزارت نیز بر این است که از گردشگری خوراک غافل نباشیم و به صورت ویژه به آن بپردازیم.

معاون گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مختص خوراک از راه‌های اصلی معرفی و برندسازی است، می گوید: ما به دنبال برگزاری این رویدادها با محوریت خوراک از یاد رفته و غذاهای بومی هستیم.

فرشی آموزش در زمینه گردشگری غذا را از مهم‌ترین مسائلی دانست که باید در سطح استان به آن توجه ویژه شود، واز این پس ارائه پروانه یا تمدید آن در حوزه رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی منوط به سپری کردن دوره آموزشی خواهد شد.

معاون گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه فرآیند پذیرایی در استان ما به درستی تعریف نشده است، گفت :این خلا باید با همکاری اتحادیه تالارداران و رستوران داران به وسیله برگزاری دوره های آموزشی و شناسنامه دار شدن نیروی کار پیش از میزبانی برای رویداد بزرگ اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ پر شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.