طرح «چرخش قرن» با رویکرد نشاط آفرینی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کشور است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تقویم هجری شمسی نیز اکنون در آستانه آغاز قرن جدید قرار دارد و بر این اساس باید طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های نشاط‌ افزا انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان  سمنان -  امامی گفت: زیست‌بوم گرایی و بازتولید هویتی از اولویت‌های این شورا در دوره کنونی است و به همین دلیل حمایت از صنایع فرهنگی در معرض توجه قرار دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر به جای صرف هزینه برای رفع آسیب‌های اجتماعی، برای تقویت ظرفیت‌های خانواده، ادیبان و مبلغان فرهنگی هزینه شود، از رشد و بروز آسیب‌های اجتماعی به صورت ریشه‌ای پیشگیری می‌شود و نتیجه بهتری دربر دارد.

امامی گفت: طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی تاییدشده تمام استان‌ها تنها به ۱۰ میلیارد ریال رسید و مقدار زیادی از اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح‌های خلاقانه فرهنگی کشور باقی مانده است که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور می گوید: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌های بزرگ استان سمنان مانند شاهرود و دامغان نیز فعال شود و در بحث منابع انسانی این حوزه فعالیت‌هایی آغاز شده است.

بازدید از نمایشگاه ظرفیت‌های تولید اسباب بازی و نوشت افزار بومی و ملی در سرخه، حضور در دبیرخانه دانش بنیان توسعه کتاب استان، حضور در نشست فرهنگ عمومی استان در استانداری سمنان، و نشست با فعالان مد و لباس در سمنان، از برنامه‌های سفر یکروزه دبیر شورای فرهنگی عمومی به این استان بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.