وزیر اقتصاد آلمان:

آلمان تصمیم دارد برای تامین گاز خود به دنبال منابع جایگزین برود

وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد برلین قصد دارد بعد از تعلیق پروژه «نورد استریم ۲» گاز را از طریق سایر کشورها تامین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - رابرت هابک گفت: «در صورت لزوم آلمان قادر است بدون گاز روسیه که هنوز انرژی خود به شدت به آن وابسته است، عمل کند.»

به گزارش سایت عرب ۴۸، وزیر اقتصاد آلمان امروز (چهارشنبه)  گفت: «بله این امر ممکن است. اگر روزی آلمان مجبور شود گاز روسیه را به طور کامل کنار بگذارد، در ابتدا باعث ایجاد شکاف بزرگ در بازار انرژی و در نتیجه افزایش قیمت گاز می‌شود، اما در نهایت برلین می تواند گاز روسیه را با سایر تامین کنندگان و منابع انرژی جایگزین کند.»

این اظهار نظر پس از آن است که با به رسمیت شناختن دو جمهوری جدایی طلب لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین از سوی مسکو، آلمان اعلام کرد  پروژه خط لوله گاز روسیه-آلمان «نورد استریم ۲» را تعلیق می‌کند.

گفتنی است ساخت این خط لوله گاز تکمیل شد، اما عملیاتی نشد و طبق برآورد این پروژه،  وابستگی آلمان به گاز مسکو تا ۷۰ درصد از کل محموله‌های گاز افزایش می یابد.

این در حالی است که وزیر نفت روسیه پیش از این اعلام کرده بود اتحادیه اروپا قادر به تامین گاز خود از کشور‌های دیگر نخواهد بود و هم چنین روزنامه «دی ولت» آلمان در ابتدای پاییز اعلام کرده بود مخازن این کشور به اندازه کافی پر نشده اند و کمبود انرژی سبب افزایش سرسام آور تعرفه‌های انرژی شده است.

در همین رابطه سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر دیروز (سه شنبه) با اشاره به اینکه اغلب گفته می‌شود گاز قطر می‌تواند جایگزین گاز روسیه شود اذعان کرده بود که ۳۰ تا ۴۰ درصد عرضه گاز به اروپا از طریق روسیه است و هیچ کشوری نمی‌تواند جای مسکو را در این زمینه بگیرد.

نورد استریم ۲ که سرمایه گذاری مشترک شرکت نفت و گاز روسی «گاز پروم» و چهار شرکت انرژی غرب اروپا است، یک خط لوله گاز هزار و ۲۳۰ کیلومتری در امتداد دریای بالتیک است. این پروژه قرار بود شبکه فعلی نورد استریم ۱ را تکمیل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
من یه بشکه نفت اهن سیا قدیمی دارم اگه المان میخاد گاز مایع کنم یک کم سرش را خالی بزارم نره زیر اب بندازم دریا بیا سر اب بگیرش ۵۰۰۰ تا باش میری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
المان ها باید برای گدایی به ایران بیایند و نباید به انها گاز فروخت چونکه انها بودند که بر خلاف تعهدات خود در برجام خسارت زیادی به ایران زدند و باید خسارت بدهند
آخرین اخبار