الوفاق: حضور موساد در بحرین، اشغالگری آشکار است

جمعیت اسلامی الوفاق بحرین اظهارات معاون وزیر خارجه این کشور درباره حضور موساد در منامه را فاجعه و امری خطرناک توصیف کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – جمعیت الوفاق گفت: این اظهارات بحرین را به مکانی ناامن، بی‌ثبات و عامل ایجاد تنش در منطقه تبدیل می‌کند.

به گزارش وبگاه «مرآة البحرین»، این جمعیت در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات «عبدالله بن احمد آل خلیفه»، معاون وزیر خارجه کویت اظهاراتی ناشی از تفکرات ساده‌لوحانه و سطح بی مسئولیتی منامه است که از مرز‌های دیپلماسی عبور کرده و آشکارا اعلام می‌کند که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در داخل بحرین فعال است.

الوفاق تأکید کرد: رژیم صهیونیستی دارای کارنامه‌ای مملو از جنایت علیه بشریت، شهید و زخمی کردن ده‌ها نفر، ترور و جنایت‌های دیگر است و حضور آن در بحرین خطری برای داخل بحرین، منطقه و جهان است و آن را به صحنه جنگ تبدیل می‌کند. ما از طرف ملت بحرین مخالفت قاطع خود این جنایت و خیانت علیه بحرین، اعراب و مسلمان را اعلام می‌کند. با توجه به مسئولیت ملی، تاریخی، عربی و اخلاقی خود اعلام می‌کنیم حضور موساد در بحرین، اشغالگری آشکار و تجاوز علیه کشور و اهالی آن است.

«عبدالله بن احمد آل خلیفه» معاون وزیر خارجه بحرین دیروز (دوشنبه) در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که عناصر موساد در منطقه نیز حضور دارند و «اگر این همکاری امنیتی بین بحرین و اسرائیل، باعث امنیت و ثبات بیشتر می‌شود، باید این اتفاق رخ دهد... همکاری امنیتی و اطلاعاتی با اسرائیل نیز بخشی از شراکت ماست».

به نوشته روزنامه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» این مقام بحرینی در حاشیه نشست مونیخ با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و درباره همکاری امنیتی میان دو طرف گفتگو کرده است.

معاون وزیر خارجه بحرین مدعی شد: همکاری امنیتی میان بحرین و اسرائیل ضروری است؛ و برهمین اساس بود که سفر‌های رئیس موساد به بحرین از طریق خبرگزاری بحرین اعلام می‌شد. بحرین میزبان رئیس موساد شد، زیرا عمیقا باور دارد همکاری امنیتی و اطلاعاتی بخشی از همکاری ادامه دار میان بحرین و اسرائیل است و ادامه خواهد داشت.

بحرین و امارات در سپتامبر ۲۰۲۰ با حضور در کاخ سفید و میانجیگری آمریکا توفقنامه موسوم به «ابراهیم» را با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی امضا کردند و روابط مخفی خود را رسمی و علنی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار