شیخ عیسی قاسم سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین را محکوم کرد

رهبر نهضت اسلامی بحرین ضمن محکوم کردن سفر نفتالی بنت به منامه، بار دیگر بر مخالفت مردم این کشور با سازش آل خلیفه با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به منامه را محکوم و یک بار دیگر بر مخالفت مردم بحرین با این سفر و سازش رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی منامه پست، شیخ عیسی قاسم در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد‌ «ای نفتالی بنت، سعادت امام علی علیه السلام حضور تو را‌ ای دشمن بزرگ در سرزمین بحرین حتی برای لحظه‌ای نمی‌پذیرد و همه بحرین نیز با حضور تو در این کشور مخالفند.»

وی تأکید کرد تاریخ چهاردهم فوریه (انقلابیون) و ملت بحرین در برابر حضور او در بحرین مقاومت می‌کنند و با این دیدار و با هر از سازش با رژیم صهیونیستی مخالفند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در یازدهمین سالروز انقلاب مردم بحرین، وارد این کشور شد. این اولین سفر بنت به بحرین است.کشور‌های بحرین و امارات در سال ۲۰۲۰ با میانجیگری دولت آمریکا قرارداد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

رهبر نهضت اسلامی بحرین در سالگرد انقلاب این مردم این کشور گفته بود: «تحرکاتی که آغاز آن فوریه ۲۰۱۱ بود بر اثر واقعیت کلی سیاسی و حقوقی در زمینه‌های به شدت وخیم دینی، مدنی، اجتماعی‏، فردی، معیشتی و فرهنگی و بر اثر سیاست رسمی ظالمانه روی داد. این واقعیت بود که به شکل گیری مطالبات و تحرکات مردمی منجر شد که آغاز آن مشخص است‎؛ اما پایان آن صرفا با تحقق این مطالبات و احقاق آنچه حق است و باطل کردن آنچه باطل است‏، صورت می‌گیرد.»

در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ بحرین شاهد اعتراضات گسترده مطالبه گرانه و حقوق بشری در میدان اللؤلؤ (نماد انقلاب مردم بحرین) بود. تظاهرات مسالمت آمیز ملت بحرین توسط مقامات این کشور با استفاده از گلوله‌های جنگی سرکوب و منجر به ده‌ها شهید و زخمی شد.

در آن انقلاب که این روز‌ها یازدهمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد، هزاران نفر از مردم به خیابان‌ها و میادین ریختند و در اولین موج اعتراضی گسترده که شاهد آن بود، خواستار اصلاحات، تغییر و آزادی و همچنین سرنگونی خاندان حاکم شدند. سال ۲۰۱۱ جمعیت بحرین یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود که یک سوم آن‌ها به خیابان‌ها آمدند. از سال ۲۰۱۱ بیش از بیست هزار بازداشت ظالمانه به علل سیاسی رصد شده است. از این میان، بیش از ۱۷۰۰ کودک و بیش از ۳۰۰ بانو بازداشت شده‌اند. شمار کسانی که هدف شکنجه قرار گرفته‌اند، هزاران تن بوده و بیش از ۸۰۰ تن تابعیت خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار