سفیر روسیه در واشنگتن: ما تضمین‌هایی برای امنیت روسیه می‌خواهیم

سفیر مسکو در واشنگتن، از افزایش نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه انتقاد کرده خواستار تضمین‌های الزام‌آور قانونی برای امنیت روسیه شد.

باشگاه خبرنگاران جوانآناتولی آنتونوف، سفیر مسکو در واشنگتن، از افزایش نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه انتقاد کرده و به آخرین ادعاهای ایالات متحده درباره حمله روسیه به اوکراین پاسخ داده است.

به گزارش آرتی، سفیر روسیه در آمریکا ادعاهای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره حمله قریب‌الوقوع به اوکراین را رد کرد و گفت: «مسکو می‌خواهد مشکلات را با واشنگتن حل کند نه این‌که نگرانی‌های امنیتی و حقوق حاکمیتی خود را زیر پا بگذارد.»

آناتولی آنتونوف روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: «ما دوست داریم همه چیز را روی کاغذ بیاوریم. ما می‌خواهیم تضمین‌های الزام‌آور قانونی برای امنیت روسیه ببینیم، مانند تعهدی که اوکراین اجازه نخواهد داشت به ناتو بپیوندد.»

آنتونوف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات بایدن مبنی بر این‌که «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تصمیم به حمله به اوکراین را گرفته است»، از مخالفت مستقیم با رئیس‌جمهور آمریکا اجتناب کرد و گفت: «روسیه به طور کتبی به وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که چنین حمله‌ای برنامه‌ریزی نشده است.»

آنتونوف اما همچنین از این موضوع که کشور‌های غربی تصور می‌کنند می‌توانند تصمیم بگیرند که نیرو‌های روسیه چگونه باید استقرار یابند متأثر است.

آمریکا و کشور‌های غربی عضو ناتو با فضاسازی رسانه‌ای روسیه را به حمله قریب‌الوقوع به اوکراین متهم می‌کنند و حضور نیروهای نظامی خود را در شرق اروپا افزایش داده‌اند. این در حالی است که مسکو از افزایش حضور نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای خود ابراز نگرانی و تأکید کرده است که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار