هشدار آمریکا به شهروندانش در روسیه

سفارت آمریکا در روسیه با صدور هشداری به شهروندان آمریکایی توصیه کرد که اتباع آمریکا، روسیه را ترک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - در ادامه تنش‌های غرب رو روسیه برسر مناقشه اوکراین، سفارت آمریکا در روسیه با صدور بیانیه‌ای امنیتی درباره تهدیدهای احتمالی در اماکن عمومی در مسکو، پایتخت روسیه و سن‌پترزبورگ و مناطق مرزی روسیه با اوکراین هشدار داد.

خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش داد، سفارت آمریکا در هشدار خود از «حمله احتمالی به مراکز خرید، ایستگاه‌های مترو و راه آهن» در مسکو، سن‌پترزبورگ و مناطقی در مرز با اوکراین خبر داده است.

سفارت آمریکا در مسکو همچنین به شهروندان آمریکایی در روسیه توصیه کرده است که این کشور را ترک کنند.

شبکه خبری راشاتودی اما روز سه‌شنبه گذشته گزارش داده بود که وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به شهروندان آمریکایی هشدار داد که از سفر به بلاروس خودداری کرده و از اتباع کشورش که در بلاروس هستند خواست هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد: «به دلیل افزایش حضور نظامی روسیه در مرز بلاروس و اوکراین، شهروندان آمریکایی مستقر در بلاروس باید این کشور را ترک کرده و افرادی که قصد سفر به این کشور دارند، تا اطلاع ثانوی سفر خود را به تعویق بیاندازند.»

کشور‌های غربی و ناتو با فضاسازی رسانه‌ای علیه روسیه، مسکو را به حمله قریب الوقوع به کی‌یف متهم می‌کنند و حضور خود در شرق اروپا را افزایش داده اند. این در حالی است که مسکو از این افزایش حضور ابراز نگرانی و تأکید کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

فرانسه، آلمان و اتریش نیز روز جمعه با صدور هشداری از شهروندان خود که در حال حاضر در اوکراین حضور دارند خواستند هرچه سریع‌تر خاک این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار