اولویت دولت سیزدهم، خدمات‌دهی به مناطق محروم و مرزی است

استاندار آذربایجان شرقی گفت : اولویت دولت سیزدهم، خدمات‌دهی به مناطق محروم و مرزی است تا شاخص‌های این مناطق به متوسط کشوری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - آقای عابدین خرّم  در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند که در پایان سفر دو روزه به این منطقه تشکیل شد، با اشاره به گزارش‌های فرمانداران و مسئولان محلی، گفت: مهاجرت معکوس به این مناطق خبر خوشی است که باید تدابیر لازم برای تثبیت جمعیت و اشتغال‌زایی اتخاذ شود.

گردشگری، کشاورزی و مرزی بودن سه فرصت مهمی است که باید در جهت محرومیت‌زدایی این مناطق از آن‌ها بهره ببریم و عنوان محروم را از این شهرستان‌ها حذف کنیم.

 ادارات مستقل یا نمایندگی ثابت تمام دستگاه‌های استانی تا یک سال در شهرستان‌های خداآفرین و هوراند مستقر شوند، مدیران دولتی هم باید در محل ماموریت خود مستقر باشند و مدیری که هفته‌ای چند روز یا روزی چند ساعت در محل خدمت باشد قابل قبول نیست.

روستای جانانلو و شهرک اسکان که حاصل انتقال هفت روستای مستغرق در مخزن سد خداآفرین است، ظرفیت تبدیل به شهر را دارند که اقدامات قانونی در این خصوص باید طی شود.

برای استفاده بهینه از این زیرساخت‌ها و شکوفایی ظرفیت‌های مناطق مختلف، مجمع پیشرفت و توسعه با حضور نخبگان، سرمایه‌گذاران و مسئولان هر شهرستان تشکیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.