پروژه آبرسانی روستای سعادتلوی هشترود بهره برداری شد

همزمان با هفته بسیج پروژه آبرسانی روستای سعادتلو در هشترود با سه میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مجتمع آلمالو با ۲۲ کیلومتر خط اصلی و ۵ کیلومتر خط انتقال خصوصی و یک باب مخزن ۳۰۰ متر مکعبی با هدف حل مشکل آب اهالی روستای سعادتلو و ۱۵ روستای دیگر احداث شده است، اظهار امیدواری کردوگفت: تا خرداد سال آینده مشکل آب دیگر روستا‌ها هم حل شود.

اوافزود: برای این مجتمع ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

او با اعلام اینکه نیاز آبی کل استان آذربایجان شرقی در ۲ بخش شهری و روستایی ۱۴ هزار و ۵۷۰ لیتر در ثانیه است، گفت: با توجه به میزان نیاز آبی استان پیش‌بینی می‌شود در زمان اوج مصرف با یک‌هزار و ۴۲۵ لیتر در ثانیه کمبود آب روبه رو شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: متوسط میزان بارش استان از ابتدای سال تاکنون ۲۲۰.۵ میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی هم خواستار تخصیص حق آبه شهرستان هشترود از سد کلقان شد و گفت: این سد آبگیری شده، ولی هنوز بهره برداری نشده است.

اوگفت: از هشت هزار هکتار پایاب سد سهند سه هزار هکتار آن بهره برداری شده است و هنوز برای ۵ هزار هکتار آن کاری صورت نگرفته است.

او به نرخ ۲۴.۵ درصد بیکاری منطقه هشترود اشاره کرد و گفت: اگر این ۵ هزار هکتار پایاب سد سهند بهره برداری شود در هر هکتار برای حداقل چهار نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر نیرو در خواست اجرای پایاب فاز ۴ که شامل روستا‌های سعادتلو، قوبوز و ذوالبین می‌شود را کرده ام و امیدوارم با تشکیل تعاونی آب بران این پروژه شروع شود.

امینی گفت: اگر در فصل تابستان فکری به حال روستا‌هایی که با کمبود آب روبرو هستند نشود مردم این روستا‌ها مهاجرت خواهند کرد و روستا‌ها خالی از سکنه خواهند شد.

امین امینیان فرماندار شهرستان هشترود هم از مصرف ۲.۵ برابری آب در روستا‌های شهرستان خبر داد و گفت: میزان مصرف آب در کشور ۱۸۰ لیتر، در استان ۲۵۰ لیتر و متاسفانه در هشترود ۶۰۰ لیتر است.

 اوگفت: هم اکنون ۱۱۴ روستای شهرستان با ۸۸ درصد و با جمعیت ۳۱ هزار نفر تحت پوشش شرکت آبفا هستند که امیدوارم با تکمیل هفت مجتمع آبرسانی و پروژه‌های در دست اجرا تا پایان امسال ۹۵ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش قرار گیرند.

او بر صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد، توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام جعفریان امام جمعه هشترود هم توجه جدی به روستائیان و روستا‌ها را خواستار شد و گفت: متاسفانه برخی روستا‌ها با تنش آبی مواجه هستند که بیشتر آن‌ها در منطقه سهند آباد نظرکهریزی است و در ایام تابستان با کمبود جدی مواجه هستند و تا حدی که باغات آن‌ها خشک می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.