خرید تضمینی دام زنده عشایر در شهرستان اهر

رئیس اداره امور عشایری اهر از آغاز طرح خرید تضمینی دام زنده عشایر در این شهرستان به قیمت هر کیلو ۳۲۰ هزار ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدکاظم صادق زاده رئیس اداره امور عشایری اهر  گفت: در این طرح دام میش حذفی (غیر مولد) عشایر به قیمت هر کیلو ۳۲۰ هزار ریال خرید تضمینی می‌شود و به ازای هر کیلو دام زنده ۳ کیلو جو علوفه‌ای یارانه دار تعلق خواهد گرفت.

اوافزود:عشایری که بخواهند در طرح خرید تضمینی دام شرکت کنند باید به اداره امور عشایری شهرستان اهر مراجعه و ثبت نام کنند و عشایر باید توجه داشته باشند در این طرح تنها دام میش حذف شده خریداری خواهد شد.

او با بیان اینکه امسال خشکسالی بیشترین آسیب را به مراتع و تهیه علوفه دامی عشایر زده است گفت: این اداره با پیگیری که انجام داد توانست در ۶ ماهه نخست امسال برای جبران خسارت خشکسالی و تامین علوفه دام‌های عشایر اهر حدود ۳ هزار تن نهاده دامی یارانه‌ای شامل: کنسانتره، سبوس و جو علوفه‌ای تهیه و توزیع کند.

رئیس اداره امور عشایری اهر اعلام کرد: در ۶ ماهه دوم سال نیز بیش از چهار هزار تن نهاده دامی تهیه و بین عشایر توزیع خواهد شد.
صادق زاده همچنین از بهره مندی ۵ قشلاق عشایر نشین اهر به آب شرب دائمی خبر داد و افزود: اداره امور عشایری اهر برای آبرسانی به مناطق قشلاقی این شهرستان در سال گذشته به ۱۰ قشلاق به صورت سیار آبرسانی کرده که در این راستا امسال تعداد این مناطق قشلاقی به ۶ مورد کاهش یافته بود، ولی متاسفانه خشکسالی باعث افزایش آن‌ها به ۷ مورد شد که امیدواریم با اختصاصی اعتبارات لازم بتوانیم ۵ قشلاق اهر را از نعمت آب شرب بهره‌مند سازیم.

اوگفت: با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار ازمحل طرح توسعه ملی به زودی با ایجاد چاه، منبع آب و لوله گذاری ۵ قشلاق اهر از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عشایر استان ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار