مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

رسیدن به توسعه پایدار در گرو توسعه اقتصاد گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار راهی جز توسعه اقتصاد گردشگری نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - علیرضا ایزدی گفت: کشور ما هر چند در حوزه صنعت و کشاورزی گام‌های مهمی بردارد، اما برای رسیدن به توسعه پایدار راهی جز توسعه اقتصاد گردشگری نداریم.

او این موضوع را در وبینار «چهارمین همایش گردشگری با محور توسعه پایدار اصفهان و تاکید بر گردشگری علمی و آموزشی» اعلام کرد و گفت: توسعه پایدار با فاصله گرفتم از رشد‌های سینوسی مخرب تنها با رونق حوزه گردشگری اتفاق خواهد افتاد و ما راهی جز توسعه اقتصاد گردشگری نداریم.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان: اقتصاد گردشگری زمانی می‌تواند پایدار باشد که پایه و اصول آن براساس گردشگری علمی بنا شود. همگان باید بدانند که گردشگری تهدیدی برای فرهنگ نیست و همه فعالان حوزه گردشگری باید به دنبال تغییر این نگرش باشند.

ایزدی معتقد است: عنصر شکل دهنده موفقیت در صنعت گردشگری بدون شک علم و دانش است که باید قوام دهنده این صنعت سودآور باشد. گردشگری علمی هنوز در کشور ما اتفاق نیفتاده و به آن نگاه پیش پا افتاده‌ای می‌شود.

او گفت: اردو‌های دانش آموزی و دانشجویی مثال‌هایی ساده از گردشگری علمی هستند که به آن‌ها بی توجهی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان می‌گوید: رویکرد ما در گردشگری علمی و آموزشی اشتباه است. به نظر من سیاست گذاری‌های ما در بخش‌های مختلف گردشگری اشتباه بوده است. گویای این امر جایگاه گردشگری ما در مقایسه با سایر کشور‌ها است.

ایزدی گفت: در گردشگری علمی ابتدا باید جامعه هدف شناخته شود و براساس آن جامعه هدف برنامه ریزی‌ها انجام شود.

او می‌گوید: وقتی سخن از اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری آورده می‌شود ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا به معنای واقعی شایستگی جذب ۲۰ میلیون گردشگر را داریم؟

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: چرا وقتی می‌خواهیم اصفهان را معرفی کنیم تنها از خشکی زاینده‌رود و آلودگی هوا سخن می‌گوییم. اصفهان نیمه پری در صنعت گردشگری دارد که باید شناخته شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.