گفتگوی عربی - اروپایی درباره پیشبرد سازش با تل‌آویو در غرب آسیا

وزرای چهار کشور مصر، اردن، فرانسه و آلمان در حاشیه نشست مونیخ دیدار و درباره پیشبرد سازش با تل آویو در غرب آسیا رایزنی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه و «آنالنا بائر بوک» وزیر خارجه آلمان نشستی را در مونیخ برگزار کردند.

به گزارش روزنامه «رأی الیوم»، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این نشست توقف هر گونه اقداماتی که به تضعیف راه‌حل دو دولت و افق صلح عادلانه و دائمی منجر می‌شود به ویژه شهرک‌سازی ها، مصادره اراضی و کوچ اجباری فلسطینیان از قدس شرقی را ضروری دانستند.

در این بیانیه آمده است که وزرای چهار کشور بر اهمیت و ضرورت احترام به حقوق ساکنان محله الشیخ جراح و محله سلوان در شهر قدس تأکید کردند و خواستار ازسرگیری مذاکرات جدی و مستقیم بین طرف‌ها تحت حمایت سازمان ملل و کمیته چهارجانبه شدند.

وزرای خارجه مصر، اردن، فرانسه و آلمان همچنین با تأکید بر تداوم تلاش‌ها برای ایجاد چشم‌انداز‌های واقع‌بینانه جهت ازسرگیری روند سیاسی معتبر، تحقق صلح عادلانه و دائمی، یک هدف راهبردی در راستای امنیت و ثبات منطقه‌ای دانستند.


۵٨ امین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ از ۱۸ تا ۲۰ فوریه (۲۹ بهمن تا اول اسفند) و برای اولین بار در دو سال گذشته به صورت حضوری برگزار شد. کنفرانس امنیتی مونیخ در زمینه سیاست‌های امنیت جهانی فعالیت می‌کند و در آن تصمیمی گرفته نمی‌شود و اظهار نظرها، رایزنی و دیدار‌های سیاسی صورت می‌گیرد و هر سال به‌طور ویژه به یک موضوع مهم امنیت بین‌المللی پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار