عبداللهی موسی:

قتل عام یمنی‌ها از سوی ائتلاف سعودی و امارات باید متوقف شود

عضو جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد ائتلاف سعودی و امارات علیه مردم یمن قتل عام به راه انداخته اند و دنیا سکوت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - عبداللهی موسی گفت: ائتلاف نظامیِ سعودی و امارات علیه شهروندان بی گناه یمنی بمباران انجام می‌دهند. آن‌ها زنان، کودکان و مردان زیادی را در مناطق غیرنظامی شامل منازل، بازار، بیمارستان و مدرسه کشته اند. هیچ کجا در یمن امن نیست. آنان قتل عام می‌کنند و دنیا ساکت است.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، گروهی از مسلمانان نیجریه و از طرفداران شیخ ابراهیم الزکزاکی با برگزاری تظاهراتی در ابوجا در پایتخت نیجریه، جنگ سعودی علیه یمن و ادامه محاصره این کشور را محکوم کردند. معترضان تاکید کردند بمباران مناطق غیرنظامی یمن از سوی ائتلاف سعودی و محاصره این کشور سبب بروز بحران انسانی جدی در یمن شده است.

عضو جنبش اسلامی نیجریه در این خصوص گفت: سعودی می‌خواهد دولت منصور هادی را دوباره به قدرت بازگرداند. شما نمی‌توانید با قتل عام شهروندان کسی را به قدرت برسانید. شما مردم را می‌کشید تا هادی برگردد وبر جنازه شهروندان بی گناه حکومت کند؟

تظاهرات کنندگان نیجریه‌ای می‌گویند احساسات بشردوستانه باید بر جنگ قدرت در یمن الویت داشته باشد و بمباران و کشتار مردم بی گناه یمن باید متوقف شود. جامعه جهانی باید به این قتل عام پایان دهد.

عربستان و امارات با حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و فروش تسلیحات به ریاض، از سال ۲۰۱۵ مناطق مختلف یمن را به بهانه بازگردان دولت مستعفی هدف حمله خود قرار داده است و تاکنون هزاران یمنی کشته شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار