سازمان ملل:

۸ میلیون یمنی در معرض از دست دادن کمک‌های غذایی هستند

فرستاده سازمان ملل هشدار داد که ۸ میلیون یمنی در ماه مارس تمام کمک‌های بشردوستانه خود را از دست خواهند داد، مگر اینکه کمک‌های فوری ارسال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان  - هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل و مارتین گریفیتس، مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل، به شورای امنیت سازمان ملل گفتند: در ژانویه شاهد کاهش یا بسته شدن نزدیک به دو سوم برنامه‌های کمک رسانی سازمان ملل به یمن بوده‌اند. 

 بر اساس گزارش الجزیره، این مقامهای سازمان ملل گفتند: این درحالی است که حجم جنگ در مناطق مختلف رو به افزایش است و این خطر وجود دارد که هشت میلیون یمنی ماه آینده به کمک‌های بشردوستانه دسترسی نداشته باشند.

سازمان حقوقی «نجات کودکان» اعلام کرد بیش از ۶۵۰ غیرنظامی یمنی در ماه ژانویه بر اثر حملات هوایی، گلوله باران، شلیک سلاح‌های سبک و سایر خشونت‌ها شهید یا زخمی شدند که بیشترین قربانی در حداقل سه سال اخیر است.

گروه‌های یمنی در جریان مذاکرات ١٣ دسامبر ٢٠١٨ در استکهلم، پایتخت سوئد توافق آتش بس در الحدیده را امضا کردند. اما نیرو‌های ائتلاف سعودی از آن زمان به صورت مرتب این آتش بس را نقض کرده و در حال هدف قرار دادن غیرنظامیان در این استان هستند.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
هروقت دیدید احتمال عقب نشینی عربستان از جنگ وجود داره در بوق و کرنا کنید که اون ترسیده و هیچ غلطی نتونست بکنه ما از اول گفتیم اینطوری اون دوباره یه راهی برای ادامه جنگ پیدا میکنه وجنگ ادامه خواهد داشت
آخرین اخبار