اتاق سیب در وزارت کشاورزی با مدیریت آذربایجان غربی باید تشکیل شود

نماینده مردم نقده و اشنویه و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب تولید سیب در کشور است گفت:اتاق سیب در وزارت کشاورزی با مدیریت استان باید تشکیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - زنجانی  در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی استان با حضور ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت:نباید کارخانه صنایع تبدیلی را فقط در مرکز ایجاد کنیم صنعت را باید به همه شهر‌ها برسانیم.

زنجانی با بیان اینکه سهم استان‌های که کشاورزی ندارند از نهاده‌ها کشاورزی بیشتر از استان آذربایجان غربی است گفت:اتاق سیب در وزارت کشاورزی با مدیریت آذربایجان غربی باید تشکیل شود.

وی می گوید:در ارومیه ۲ کارخانه تریلی سازی داریم تمام استان‌ها خرید می کنند غیر از خود استان ، چون در استان بانک‌ها تسهیلات نمی دهند.

نماینده مردم نقده و اشنویه و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت:دیپلماسی اقتصادی ما ضعیف است در بخش صادرات باید بیشتر تلاش کنیم.

وی می گوید:ساماندهی تشکل‌های صنفی در آذربایجان غربی ضعیف است دولت باید بیشتر اهمیت بدهد.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس گفت: در نقده ۱۳ هزار هکتار قرار بود آبیاری تحت فشار داشته باشد، اما الان ۵ هزار هم اجرا نشده است همچنین صدور  دامدار کارت وزارت جهاد کشاورزی باید باغدار کارت را هم صادر کنیم تا کشاورزان برای خرید محصولات از آن استفاده کنند.

وی در پایان تاکید کرد:پیشنهاد میکنم درامد محصولات کشاورزی به بانک‌های استان داده شود تا کشاورزان در قالب تسهیلات از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.