استقرار دائمی یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی در بحرین

پس از انعقاد توافق امنیتی میان تل‌آویو و منامه، رژیم صهیونیستی برای نخستین بار یک افسر ارشد خود را به صورت دائم در بحرین مستقر می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد در راستای توافقاتی که در سفر اخیر «بنی گانتس» وزیر جنگ تل‌آویو به بحرین صورت گرفته، این افسر که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، طی هفته‌های آینده وارد منامه خواهد شد.

به گزارش النشره، این شبکه عبری اعلام کرد: تل‌آویو حتی در دیگر کشور‌های عربی‌ که با آن‌ها روابط خوبی دارد، تا امروز وابسته نظامی ثابت نداشته است. این افسر وظیفه ارتباط با ناوگان پنجم آمریکا که مقر فرماندهی آن در بحرین قرار دارد و همچنین برقراری ارتباط با نیرو‌های امنیتی بحرین را بر عهده خواهد داشت.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سیزدهم ماه جاری در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد پایتخت بحرین شد و در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» وزیر دفاع بحرین یک توافقنامه امنیتی برای افزایش همکاری امنیتی راهبردی مشترک امضاء کردند.

شرکت «BATS» وابسته به صنایع هوایی رژیم صهیونیستی مستقر در بلژیک، روز چهارشنبه، از معامله‌ای برای فروش رادار و سامانه‌های ضد پهپاد به بحرین خبر داد. در سایه سکوت رسانه‌های بحرینی، این شرکت صهیونیستی خبر داد که نیرو‌های دفاعی بحرین برای دفاع از یک پایگاه نظامی خود، این شرکت صهیونیستی را برای مجهز کردن خود به سامانه‌های رصد ساحلی انتخاب کرده‌اند.

وب سایت عبری «اسرائیل دیفنس» هفته گذشته اعلام کرد که یکی از اهداف یا دلایل واقعی سفر گانتس به بحرین، اختصاص یک بندر دریایی در بحرین با هدف استفاده از آن به عنوان پایگاهی برای این رژیم برای رویارویی با ایران است.

بحرین و امارات در دهم سپتامبر ۲۰۲۰ رسما توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را با میانجیگری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کاخ سفید امضاء و روابطی را که به گفته پایگاه آمریکایی «آکسیوس» بیش از دو دهه مخفی بود، علنی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
با این سیاست این رژیم تا ۲۵ روز دیگه فاتحه اش خونده هست سال لازم نداره
آخرین اخبار