احتمال توقف پرواز‌ها از تل آویو به دبی به دلیل اختلافات امنیتی

شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی از احتمال کاهش پرواز‌های خود به دبی به دلیل اختلاف با مقامات امنیتی این فرودگاه خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی دیروز پنجشنبه اعلام کردند به دلیل اختلاف نظر بر سر توافق‌های امنیتی فرودگاه دبی، قادر نخواهند بود برنامه کامل پرواز‌های خود را از روز یکشنبه به مقصد دبی اجرا کنند. اقدامی که حاکی از تشدید تنش‌ها میان فرودگاه‌های دبی و تل آویو است.

ده‌ها هزار اسرائیلی که قبلاً بلیت هواپیما برای سفر به دبی خریداری کرده بودند، قادر به پرواز نخواهند بود.

به گزارش میدل ایست مانیتور، شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی همچنین از کابینه این رژیم خواستند در خصوص این موضوع ورود کند. آن‌ها در نامه‌ای اعلام کردند که یکی از گزینه‌ها این است که «تخصیص برچسب‌های امنیتی اضافی تا حدی که به شرکت‌های اسرائیلی اجازه دهد کل ترتیبات پرواز‌های برنامه‌ریزی شده را انجام دهند» از سوی مقامات دبی تضمین شود.

بزرگترین خط هوایی رژیم صهیونیستی روزانه ۱۰ پرواز به دبی دارد که در صورت عدم اجرای درخواست آن‌ها احتمال کاهش آن به سه پرواز وجود دارد. در همین حال، به رغم تکمیل تمام درخواست‌های مقامات دبی، اداره امنیت هوانوردی و سرویس امنیت عمومی (شاباک) اعلام کرد که از ۸ مارس پرواز از دبی انجام نمی‌شود.

برخی منابع ضمن اعلام اختلاف میان سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و سازمان‌های امنیتی فرودگاه بین المللی دبی بر سر تأمین امنیت این فرودگاه، آن را نشانگر تمایل رژیم صهیونیستی برای مشارکت در مدیریت تأمین امنیت فرودگاه بین المللی دبی عنوان کردند.

روابط امارات و رژیم صهیونیستی با تلاش‌های آمریکا از کاخ سفید صورت گرفت و توافقنامه شرم آوری بین دوطرف امضاء شد. در داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین به این روابط به عنوان یک مسئله زودگذر نگاه نمی‌شود بلکه در صورت سرمایه گذاری مالی و نظامی رژیم صهیونیستی از این روابط، یک دستاورد به شمار می‌رود و این دستاورد با کمک آمریکا محقق شد بطوریکه دشمن صهیونیستی برای دومین بار متوالی در رزمایش دریای سرخ شرکت کرد و رژیم صهیونیستی شخصیت‌های نظامی و امنیتی مهم خود را عازم امارات و بحرین کرد. البته تل آویو کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) را از مناطق خطرناک برای عناصر خود می‌داند و این مسئله نیازمند همکاری رژیم صهیونیستی در تأمین امنیت مراکز مختلف و فرودگاه‌ها است که اختلاف بر سر تأمین امنیت فرودگاه دبی یکی از این موارد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار