انتقاد تند رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی از نابسامانی بخش تعاون

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی از وضع نا بسامان بخش تعاون استان شدیدا انتقاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - باقر خلیلی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سهم تعاون در اقتصاد کشور و استان آذربایجان غربی بسیار ناچیز است و از سوء مدیریت رنج می برد و بخش تعاون در بدترین شرایط مدیریت می شود.

رییس اتاق تعاون آذربایجان غربی از اشتغال ۳۳ هزار نفر در یک هزار و ۹۳۵ تعاونی فعال در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۸۷۵ تعاونی در استان وجود دارد، که ۳۶۰۰ آن راکد و یک هزار و ۳۰۰ تعاونی در وضعیت نامشخص و بلاتکلیف است.

وی می گوید: برای حل مشکل و بررسی وضعیت تعاونی های استان  کمیته تعاونی‌های مشکل دار  تشکیل شده است.

به گفته خلیلی اتاق تعاون در شرایط کرونای برنامه‌های موفقی در حوزه کلاس‌های آموزشی برگزار کرده است به طوری که در دو سال اخیر ۶٣٣ دوره برای ١۶ هزار ۵٨٠ نفر آموزش پیله وری انجام گرفته است.

او می گوید: توانمندی‌های تعاونی‌های استان سال آینده در ٣ نمایشگاه خارجی و ۶ نمایشگاه داخلی به نمایشگاه گذاشته خواهد شد.

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت مرکز داوری و حضور ٧٠ داور تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به توان این مرکز کتاب آیین نامه داوری اتاق تعاون ایران برای چاپ و انتشار به این استان واگذار شده است.

وی بیشترین پرونده‌های مرکز داوری را مربوط به شکایات و درگیری‌های مردم در بخش مسکن مهر عنوان کرد و خواستار حل مشکلات حوزه مسکن در سطح استان شد گفت: انتظار می‌رود مسوولان مربوطه قبل از اجرای طرح جدید مسکن در سطح استان با توجه به درگیری مردم و بلاتکلیفی آن‌ها نسبت به حل مشکلات مسکن مهر اقدام نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.