تنها ۲۷ درصد از تعاونی‌های آذربایجان غربی فعال است

رئیس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی گفت: از ۶ هزار و ۷۵۹ واحد تعاونی در استان تعداد تنها یک هزار و ۸۴۸ واحد فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، باقر خلیلی رئیس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی در گفتگوی خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۶ هزار و ۷۵۹ واحد تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد تنها یک هزار و ۸۴۸ واحد فعال است و بقیه غیر فعال و یا بلاتکلیف می‌باشند.

او  ادامه داد: میزان اشتغال زایی این واحدهای  تعاونی را  در مجموع  ۹۰ هزار و ۱۷ نفر است.

رئیس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی سهم تعاون در بخش اقتصاد کشور و استان را ناچیز عنوان کرد و گفت: سهم این بخش از اقتصاد حتی به 5 درصد هم نمی رسد.

خلیلی افزود: در حمایت از تعاونی ها و توسعه بازار تعاون اتاق تعاون آذربایجان غربی در سال آینده دو نمایشگاه بازرگانی در خارج از کشور  و در کشورهای ترکیه، آذربایجان و عراق و سه نمایشگاه در داخل کشور برگزار می‌ کند.

او با تاکید بر اینکه تعاونی‌های اعتبار  می توانند نقش اثرگذاری در رفع مشکلات اقتصادی داشته باشند و تسهیلات سهل و کم سود در اختیار شرکت‌ها قرار دهند افزود: وزارت تعاون  تحت سیطره بانک مرکزی قرار گرفته است و بدترین فشار‌ها را به تعاونی‌های اعتبار وارد می‌کند.

رئیس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با تلاش تعاونی ها، مردم روی پای خود ایستاده‌اند و فشار اقتصادی از دولت کاسته می‌شود بر لزوم حمایت جدی  از بخش تعاون تاکید کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.