خواص چای سبز کدام است؟

چای سبز نوعی نوشیدنی سالم است که خواص زیادی برای سلامتی دارد، اما کارشناسان تغذیه افراط در مصرف آن را توصیه نمی‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف متعادل چای سبز باعث بهبود عملکرد مغز، پیشگیری از بروز برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و همچنین بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود.

سید مصطفی نچواک گفت: چای سبز دارای ترکیباتی همچون خواص ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی است و موجب بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و تاثیر بر روی خلق و خو می‌شود.

جلوگیری از پیری زودرس مغز و زوال عقل، کمک به پیشگیری از دیابت، خاصیت ضدعفونی کنندگی و جلوگیری از رشد باکتری‌های موجود در دهان از دیگر فواید مصرف چای سبز است.

شواهد محکمی در ارتباط با مصرف چای سبز و کاهش وزن و چربی سوزی وجود ندارد مطالعات نشان می‌دهد که در کوتاه مدت، مصرف چای سبز ممکن است موجب کاهش وزن شود، ولی در طولانی مدت نه.

کاهش وزن به یک رژیم استاندارد تغذیه‌ای همراه با انجام فعالیت جسمانی نیاز دارد.

مصرف زیاد و بی رویه چای سبز و مکمل‌های آن ممکن است باعث مسمومیت، نارسایی کبد، تهوع شود به دلیل کاهش جذب آهن توصیه می‌شود این نوشیدنی دو ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذا مصرف شود.

مصرف این نوشیدنی در مادران باردار و شیرده بواسطه کافئین منع مصرف دارد برای سایر افراد مصرف روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای سبز توصیه می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.