موج جدید بارش ها از فردا وارد کردستان می شود

از صبح روز جمعه یک سامانه بارشی وارد کردستان می شود که بارش‌های آن به شکل برف و باران خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - علی پناهی گفت: از فردا یک سامانه بارشی وارد استان می شود که عمده فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز جمعه تا ظهر روز شنبه هفته آینده است و بیشتر مناطق غربی استان را در بر می‌گیرد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه بارش‌های این سامانه بیشتر به شکل برف و برخی از نقاط به صورت باران است، گفت: انتظار داریم میزان بارش‌ها در برخی از شهر‌های نیمه غربی استان از جمله مریوان، سروآباد، بانه، سقز و بخش غربی شهر‌های کامیاران، سنندج و دیواندره قابل توجه‌تر بوده و به صورت میانگین به ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر برسد.

به گفته او: به دنبال این سامانه بارشی، احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد، مه گرفتگی و کاهش محسوس دید افقی، وزش باد گاهی اوقات شدید و خطر ریزش بهمن وجود دارد.

پناهی می گوید: در شبانه روز گذشته روستای قاملو در شهرستان قروه با دمای منفی ۲۳ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان بود و روستای حاجی ممدان در شهرستان سقز نیز با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد گرمترین دمای استان را به خود اختصاص داد.

او گفت: دمای شهر سنندج در شبانه روز گذشته در سردترین حالت منفی ۶ درجه سانتی گراد و در گرمترین ساعت هشت درجه سانتی گراد گزارش شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.