کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان تلاش کند

استاندار کرمانشاه گفت: ضرورت دارد کمیته امداد در کنار خدمات رسانی به مددجویان تحت پوشش، برنامه‌های خود را برای توانمندسازی آن‌ها و به ویژه زنان سرپرست خانوار عملیاتی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهمن امیری مقدم در دیدار با قائم مقام کمیته امداد کشور گفت: نقش کمیته امداد در ایجاد امید در جامعه و افزایش خودباوری و خوداتکایی بین مددجویان با اجرای طرح های اشتغالزایی و مهارت آموزی قابل تقدیر است؛ کمیته امداد ظرفیت بزرگی برای تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری دارد و از برنامه های این نهاد انقلابی حمایت خواهیم کرد.

 کمیته امداد برای ایجاد اشتغالزایی پایدار می تواند با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود ضمن ترغیب و تشویق مددجویان به مهارت آموزی در پرداخت حمایت های تسهیلاتی تسریع ایجاد کند و با تسهیل امور زمینه رشد کسب و کارهای شکل گرفته را نیز فراهم کند.

 توانمندسازی مدجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی کاری بسیار ارزشمند است و باید زمینه توانمندسازی این افراد در استان فراهم شود. با مشارکت مردم و انجام حمایت‌های مادی و معنوی از افراد کم برخودار امکان پیشبرد اهداف توانمندسازی نیز میسر می شود.

 در کمک‌رسانی به افراد کم برخوردار باید تلاش شود که آبرو و کرامت آن‌ها حفظ شود و دین اسلام در این زمینه دستورات مهم و ارزشمندی دارد. مدیران استان باید با توجه به نزدیکی پایان سال ضمن سرکشی از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و افراد مستمند، تلاش خود را برای همراهی و هماهنگی بیشتر به منظور ارائه خدمات و کمک رسانی به این افراد بکار بگیرند.

 برگزاری پویش‌های همدلی و کمک‌های مومنانه  اقدامی مناسب و نماد همراهی مردم برای کمک به اقشار کم برخوردار در بحران‌ها و به ویژه کرونا است؛ علاوه بر این امر مهم ترویج فرهنگ خیر و احسان با هدف محرومیت زدایی و توانمند سازی باید از برنامه‌های راهبردی باشد.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.