محکومیت شانزده میلیاردی برای قاچاق ارز در ارومیه

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: طلافروش ارومیه ای به جرم نگهداری ارز قاچاق به شانزده میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - نجف زاده گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان در پی وصول اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر خرید و فروش ارز خارجی توسط یکی از طلا فروشی‌ها پس از اخذ مجوز قانونی به محل عزیمت و در بازرسی از گاو صندوق مغازه در حضور صاحب مغازه، ۳۰ هزار دلار کشف و مراتب جهت رسیدگی و اظهار نظر قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع شد.

وی می گوید: متهم توسط شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز ارومیه احضار و در اظهارات خود اعلام کرد که دلار‌های مکشوفه امانی می‌باشد و از خلاف بودن آن اطلاعی نداشته لیکن مراتب از بانک مرکزی استعلام و بانک در پاسخ اعلام داشت هرگونه خرید و فروش ارز غیر از سیستم های بانکی و صرافی‌ مجاز قاچاق محسوب می‌گردد و شعبه یاد شده پس از اجرای تشریفات قانونی و عدم ارائه اسناد و مدارک محکمه پسند از سوی متهم علاوه برضبط ارز‌های مکشوفه به نفع دولت به پرداخت شانزده میلیارد و ۸۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مربوط به قاچاق کالا و ارز موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www,tazirat۱۳۵.ir و یا تلفن ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و یا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گزارش نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.