الاعرجی: گفتگو‌های ایران و کشور‌های منطقه به خوبی پیش می‌رود

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با سفرای سه کشور اروپایی اعلام کرد گفتگو‌های ایران و کشور‌های منطقه به خوبی پیش می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان - قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی امروز دوشنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری توییتر خود ضمن تشریح دیدار‌های روز گذشته خود با کریستین فریز، فرمانده ناتو در عراق و سفرای کشور‌های دانمارک، نروژ و سوئد تایید کرد که گفتگو‌های ایران و کشور‌های منطقه به خوبی پیش می‌رود.

الاعرجی توضیح داد که گفتگو‌های ایران و کشور‌های منطقه به خوبی پیش می‌رود و استقبال بغداد از این گفتگو‌ها نشان از نقش مثبت و سازنده دیپلماسی عراق است.

به گزارش خبرگزاری واع عراق، الاعرجی در این پیام تاکید کرد بغداد به دنبال همکاری با ناتو در زمینه آموزش نیرو‌های عراقی و حداکثر استفاده از آن است.

وی با اشاره به خطری که تروریست‌های داعش در حال حاضر در زندان‌های نیرو‌های سوریه دموکراتیک ایجاد کرده اند، گفت که بیش از ده هزار تروریست داعشی وجود دارد و این نیرو‌ها صلاحیت مقابله با این پرونده را ندارند.

ماه گذشته، یک مسئول عراقی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق و قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور، اقدامات گسترده‌ای برای زمینه سازی جهت برگزاری دور جدید دیدار‌های ایران و عربستان در بغداد، انجام می‌دهند.

عربستان در این راستا چندی پیش به ۳ دیپلمات ایرانی روادید اعطا کرده تا به این کشور سفر و فعالیت خود را شروع کنند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز از دیدار هیئت‌های ایران و عربستان در آینده نزدیک در بغداد خبر داده بود. پیش از این چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجی‌گری عراق در بغداد برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن این مذاکرات را سازنده خوانده و از برگزار کردن مذاکرات بیشتر خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار