وزیر هنگ‌کنگی به دلیل نقض قوانین کرونایی استعفا کرد

در پی نقض قوانین کرونایی و انتشار تصاویر شرکت در مهمانی تولد، وزیر امور داخلی هنگ‌کنگ استعفای خود را اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – کاسپار تسویی، وزیر امور داخلی هنگ‌کنگ امروز استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش دویچه وله، چند هفته پس از شرکت کردن وزیر هنگ‌گنک در مهمانی تولد و نقض محدودیت‌های کرونایی، این وزیر امروز (دوشنبه) استعفای خود را اعلام کرد.

وزیر امورداخلی هنگ‌کنگ در این خصوص گفت: «به عنوان یکی از مقامات اصلی که مدیریت مبارزه با بیماری کووید را بر عهده دارد، الگوی خوبی برای مقابله با شیوع این بیماری نبوده ام».

مهمانی تولد مربوط به نماینده هنگ‌کنگ در مجلس چین بود. در آن برهه زمان برگزاری مهمانی غیرقانونی محسوب نمی‌شد، اما مقامات بهداشتی نسبت به تجمع در گروه‌های بزرگ هشدار داده بودند.

گفته می‌شود بیش از ۲۰۰ نفر از جمله مقامات ارشد نیروی پلیس منطقه و کارفرمایان مبارزه با فساد در این مهمانی حضور داشته اند. تصاویر تولد که کمی بعدتر منتشر شد نشان می‌دهد مهمانان ماسک نداشته اند. افزون بر این، مقامات گفته اند تسویی از برنامه مخصوص ردیابی اعضای دولت استفاده نکرده است. لیست مهمانان حاضر در این مهمانی پس از ردیابی دو فرد مبتلا به کرونا مشخص شد و لو رفت.

گفتنی است هنگ کنگ یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین کرونایی را در سراسر جهان دارد و موفق شده است با اعمال قرنطینه‌های شدید، شیوع کرونا را تا حد زیادی مهار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار