در تماس تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه؛

رئیسی: لغو تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و ضمانت معتبر مبانی اساسی توافق است

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه شامگاه شنبه در تماس تلفنی با حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت‌وگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: جمهوری اسلامی در فرآیند مذاکرات، اراده و جدیت خود را برای حصول توافق اثبات کرده است و هر تلاشی از طرف مقابل، در این رابطه باید شامل لغو تحریم ها، راستی‌آزمایی و ضمانت معتبر باشد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ثبات و امنیت منطقه تنها از طریق راه حل‌های درون‌منطقه‌ای قابل تحقق است و نه مداخلات خارجی، خواستار توجه جامعه جهانی به بحران انسانی در یمن و رفع محاصره مردم مظلوم این کشور شد.

در ادامه، رئیس جمهور فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران حق دارد که به آمریکا بی‌اعتماد باشد چرا که این ایالات متحده بوده که باعث ایجاد بحران شده است.

امانوئل مکرون همچنین تجاوزات نظامی به مردم یمن بخصوص حملات اخیر را محکوم کرد.

راهکار‌های تقویت روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین محور این گفت‌وگوی تلفنی بود.

سید ابراهیم رئیسی در زمان تحلیف اعلام کرده بود که تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو شود و از هر طرح دیپلماتیک که باعث انجام این امر شود استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
با سلام واقعا که این غربیها دیگر شورش را در آورده اند،همین آقای مکرون باصطلاح جنتلمن اخیرا در فرانسه از طرح ممنوعیت حجاب در مسابقات ورزشی بانوان پشتیبانی و باعث تصویب آن شده،در کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه با دیگر هم حزبیهایش با پررویی غیر قابل وصفی به مقابله علنی با اسلام و مسلمانان پرداخته تا جاییکه تعداد زیادی از مساجد را تعطیل نموده و قول داده اند که نامگذاری با اسامی اسلامی خصوصا نام مبارک پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) را در صورت رای آوردن ممنوع خواهند کرد.حال چگونه از چنین افرادی که در راس آنها مکرون قرار گرفته انتظارکمک به مردم شریف،نجیب و مظلوم یمن را میتوان داشت؟کسانیکه از ترس آمریکا حاضر به انجام تعهدات بین‌المللی خود در برجام حتی برای یک روز هم نشدند چگونه میتوانند آمریکا را به تنهایی مسبب خروج از برجام بدانند و اینک با مردم ایران و یمن اظهار همدردی بنمایند؟الحق که این حجم از نفاق،دورویی و دروغگویی مثال زدنی است،بقول قدیمیها نمیدانیم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؟جناب آقای رییسی استدعا داریم در این برهه حساس که به حول و قوه الهی و به مدد راهنمایی و راهبریهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی وآستین همتی که دولت و ملت بالا زده‌اند و با پشتوانه خون شهیدانمان از مراحل سخت تحریم انشاالله عبور کرده و یا در حال عبور و ورود به روزهای خوب برای ایران و ایرانی هستیم،بار دیگر فرمایشات رهبری معظم و تمامی خیرخواهان را چراغ راه خود قرار دهید و در مذاکرات بدون هیچگونه خطا و یا ترس از اجانب و ستمگران،حقوق پایمال شده مردم ایران که مدتهای مدیدی دستخوش سوءمدیریتها بوده را از چنگال امپریالیسم جهانی با پشتیبانی تمامی ایرانیان بیرون آورید تا شاهد ایرانی مترقی و آزاد از سلطه بیگانه و آباد جهت رفاه و سربلندی فرزندانمان باشیم.انشاءالله.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۵۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
مکرون در تلاش برای نفوذ مجدد فرانسه به ایران! خصوصا دو خودروساز بنجل فرانسوی که بازار فروشی جز ایران ندارند!!! و دو مرتبه با خروج خود از ایران سرمایه ملت را نابود کرده اند.
دشمنی های فرانسه با ایران از ذهن ما پاک شدنی نیست : فرانسه کشوری بود که اسراییل را به سلاح هسته ایی و تکنولوژی هسته ایی مجهز کرد.
فرانسه مدرن ترین تسلیحات را در اختیار صدام قرار داد و هم در تحریک صدام به شروع جنگ و هم در حمایت از او انچه میتوانست انجام داد.
فرانسه با صدور خونهای الوده به ویروس اچ آی وی به ایران ، صدها بیمار کشورمان را به ایدز الوده کرد.
فرانسه پناهگاه و حامی منافقین جنایتکار تروریست بوده و هست.
فرانسه یک قدم از دشمنی با ایران عقب نشبنی نکرده و انچه از دشمنی انجام نداده از دستش بر نیامده و توانش را نداشته وگر نه کوتاهی نمیکرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
این فرانسوی ها هم خیلی نامردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
این کشورها همه دستهاشون بخون بیگناهان الوده است
دروغگو هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
یک نصیحت دلسوزانه .وقتی گفتند جوانان حزب الهی از توافق ناراضی شده اند همین کلمه جوانان مشخصه که علم ومنطق پشتش نیست بلکه هیجان واحساس وشور وتعصب جوانی پشتشه. که این خطرناک میباشد چون مصالح کشوررا نمیشود فدای احساسات وهیجانات جوانی کرد انهم در این مقطع حساس که کشور با بحران اقتصادی وبیکاری واعتصابات واعتراضات جسته وگریخته دست به گریبانه چه بسا که این اعتراضات صنفی وکاری اقشار مختلف به هم پیوند بخورد پس نباید عقل ومعاش کشوررا به دست شور واحساسات جوانی داد چون همین جوان وقتی از والدینش جدا بشود ومستقل بشود وبه سر کار برود وازدواج کندوبا مشکلات وسختیها وواقعیات روز اشنا شود دیگر ان حس وشور وهیجان جوانی را فراموش میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
نمایندگان مجلس ماهی سی میلیون حقوق دارند ماهی یک میلیارد درامد
به اضافه هزاران رانت ،هدایای خانگی
برنج هدیه
گوسفند ماهانه هدیه
گردوی گونی هدیه
گونی بادام هدیه
خودرو شخصی به دنرخ نمایندگی
خودروی دولتی در اختیار خانواده
خانه سازمانی
بن کالا .بیمه رایگان .
رانت استخدام یا مدیریت فلان اداره کل ،یل مدیربت یا معاونت فلان
دانشگاه فرزندان و همسر،برادر و خواهر.

طایفگی هم همگی مدیر و رییس ،سرپرست به خاطررای ما ملت

آیا مردم هم اینها را دارند ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۲۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی یعنی اینکه نه به شرق باح بدیم نه به غرب

اما ما تعامل با شرق لازم داریم و تعامل با غرب هم لازم داریم که میشود تعامل با دنیا چون اگر با شرق و غرب داد و ستد. نداشته باشیم رابطه خارجی قوی چطور مردم باید اداره شوند و کشور فرو می‌پاشد
و اینها هیچ ضدیتی با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ندارند
آخرین اخبار