آیت الله خاتمی:

سازمان همکاری اسلامی در برابر حملات به یمن خفقان گرفته است

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از رفتار سازمان‌های حقوق بشری پس از بمباران‌های هوایی در یمن گفت: بشریت باید به فکر مجامع حقوق بشری دیگری باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان - آیت الله سید احمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران گفت: سازمان همکاری اسلامی در برابر حملات ائتلاف موسوم به «عبری-عربی» خفقان گرفته و در بمباران‌ها، علاوه بر کشته و زخمی شدن مردم یمن، اینترنت آن‌ها قطع شد تا فریادشان به جهان مخابره نشود.

هفته گذشته نیرو‌های نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند. برخی خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند در این بمباران هوایی، ده‌ها نفر از مهاجران آفریقایی کشته شدند.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند بیش از ۷۰ نفر در این حمله جان باخته‌اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده حملات هوایی جمعه گذشته علاوه بر استان صعده یمن، به مناطق دیگری هم آسیب زده و کودکان هم میان جان باختگان قرار داشته‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اول بهمن ماه حملات هوایی این ائتلاف را که در یک بازداشتگاه مربوط به نیرو‌های انصارالله یمن حداقل ۶۰ کشته داد، محکوم کرد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفته حمله هوایی به تأسیسات مخابراتی در حدیده، باعث اختلال شدیدی در خدمات اینترنتی شده که خدماتی حیاتی محسوب می‌شود.

استفان دوژاریک اضافه کرده دبیر کل سازمان ملل خواستار تحقیقات سریع، مؤثر و شفاف در مورد این حملات شده و بر پاسخگویی مسئولان آن تأکید کرده است.

روز دوشنبه گذشته پس از حملات هوایی نیرو‌های ائتلاف به رهبری نیرو‌های سعودی، نیرو‌های انصارالله یمن به خاک عربستان و پایتخت امارات متحده عربی حمله کردند.  

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در توییتر از جزئیات حملات نیرو‌های انصارالله خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع نوشت که «در پاسخ به تشدید تجاوزات آمریکایی - سعودی - اماراتی و تداوم جنایات آن‌ها علیه ملت یمن، یگان موشکی و پهپادی یمن با عملیات نظامی گسترده طوفان یمن۲، عمق عربستان و امارات را هدف قرار داد.»

به گفته سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، در حملات نیرو‌های انصارالله پایگاه هوایی الظفره  و چند نقطه دیگر هدف موشک‌های بالستیک «ذوالفقار» قرار گرفتند.  

نیرو‌های مسلح یمن همچنین اعلام کردند تعدادی از پایگاه‌های نظامی در منطقه شروره، مناطق دیگری از عربستان مانند جیزان و العسیر هدف قرار گرفتند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن هشدار داده شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی در امارات این کشور را ترک کنند، مگر آنکه تجاوز‌ها به یمن خاتمه یابد.

مشاور امنیت ملی آمریکا پس از حملات یمن،  در بیانیه‌ای این اتفاق را محکوم کرد. رسانه‌ها به نقل از جیک سالیوان نوشته‌اند آمریکا قاطعانه متعهد به امنیت امارات است و در کنار شرکای اماراتی‌اش مقابل تمامی تهدید‌ها علیه سرزمین آن‌ها می‌ایستد.

پیش از این وزیر امور خارجه آمریکا خواستار پایان خشونت‌ها و حملات در یمن شده بود.

امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته به مذاکرات وین میان ایران و ۱+۴ اشاره کرد و گفت که خط رهبری انقلاب لغو دائم تمام تحریم‌هاست و تعلیق و توافق موقت، مورد قبول نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار