لزوم توجه به نقش بی بدیل مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه در استان بر ضرورت توجه به نقش ارزشمند و بی بدیل رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس در لباس مقدس روحانیت تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: هر گاه از روحانیت صحبت می‌شود نباید نقش مقام معظم رهبری فراموش شود چرا که ایشان در کنار فرماندهان نقش برجسته‌ای داشتند.

روحانیت معظم در دوران دفاع مقدس چه بعنوان روحانی تبلیغی و چه رزمنده و فرمانده حضور فعال و اثر گذاری داشتند، آن زمان در هرگردان و یگانی که روحانی وجود داشت آن گردان ویگان با انگیزه در عملیات حضور داشت و میتوان گفت روحانیون در رفع شبهات عملیات، نقش بی بدیلی داشتند.

 در رابطه با جنگ کار‌های زیادی می‌تواند انجام گیرد، با همه خسارت‌هایی که در جنگ وجود داشت برکات فراوانی هم بدنبال داشت، آن زمان خدمت مطرح بود و هیچ کس برای گرفتن مسئولیتی تلاش نمی‌کرد.

نباید بگذاریم نام و یاد شهدا از یاد‌ها برود چرا که معنویت را در جامعه ساری و جاری می‌کند، حاکم کردن ارزش‌های انقلاب و شهدای عظیم الشان می‌تواند بسیارموثر باشد.

نزدیک به ۵ هزار شهید روحانی در طول دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردیم،  آمار زیاد شهدای روحانی نسبت به شهدای اقشار دیگر نشانگر آن است که روحانیت همیشه در تمامی صحنه‌ها حاضر بوده و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز نه تنها مبلغ بودند، بلکه درکنار رزمندگان حرکت کرده و به شهادت نیز رسیدند.

همچنین حجت الاسلام سرایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: در موضوع کنگره بزرگداشت شهدای روحانی استان، اقداماتی که در سال‌های گذشته صورت گرفته بسیار موثر و مهم بوده است، از جمله جمع آوری آثار ۱۴۴ شهید روحانی در یک کتاب بنام میهمانان ملکوت که دلنوشته‌ها، زندگینامه و وصیت شهدای گرانقدر در آن گرد آوری شده است.

هدف از این برنامه تبیین و ترویج نقش شهدای روحانیت، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و تکریم خانواده‌های شهدا و معرفی چهره واقعی شهدای روحانی بوده است.

همچنین اول اسفند ۱۴۰۰، اولین کنگره بزرگداشت ۴ هزار شهید روحانی در استان قم برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت شهید شاخص سال ۱۴۰۰ شهید حجت الاسلام محمد هلال اسماعیل زاده تسوجی ۱۶ بهمن در تسوج برگزار می‌شود و نیز برنامه‌های جنبی کنگره کشوری قم از ۲۳ الی ۱ اسفند سال جاری در سطح شهرستان‌های استان و حوزه‌های علمیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس ، روحانیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار