ارتقای امنیت با حضور مستمر نیروی دریایی ارتش در پهنه‌های آبی دنیا

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیت پایدار دریایی را در سایه حضور مستمر و موثر این نیرو در پهنه‌های آبی دنیا عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -امیردریادار ایرانی در همایش اساتید علوم و معارف دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: حضور هدفمند در دریا‌ها برای ما بسیار قابل توجه است، لذا برای ارتقای امنیت پایدار دریایی، حضور مستمر و موثر و بازدارنده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پهنه‌های آبی جهان بسیار مهم است.

مقام معظم رهبری فرمودند اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شود جهاد است و نیروی دریایی ارتش در طول دفاع مقدس با توجه به شرایط پای کار بود و با توجه به سازماندهی خود در طول ۶۷ روز توانست نیروی دریایی دشمن را جمع کرده و به زباله دان تاریخ بیاندازد.

 ما با همدلی و دریافت همه فرامین مسیر عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم می‌زنیم و امیدواریم این پرچم مقدس را به دست صاحب اصلی برسانیم.

مقام معظم رهبری فرمودند نیروی دریایی ما چون نگینی درخشنده در دریا‌ها است .

امروزه بنا به سیاست و تدابیر ابلاغ شده توانسته‌ایم بر قله افتخار بایستیم و با توان داخلی تجهیزات پیچیده‌ای را به کار گیریم.

همه می‌دانیم که استان آذربایجان شرقی بیش از هزار سال است که در جنگ بوده و از مبانی اسلام دفاع کرده و قطعا بیش از ده هزار شهید تقدیم کرده است.

در زمان دفاع مقدس ما ۱۰ هزار کشتی را اسکورت کردیم که تنها ۲۵۰ عدد مورد حمله دشمن قرار گرفت و امروز هم با افتخار ناوگروه ۸۹ در حال عزیمت به منطقه برای ایجاد امنیت پایدار است.

 مقام معظم رهبری نیروی دریایی را نیرویی راهبردی خواندند که هم از جهت علمی و تجهیزاتی اهمیت فراوانی دارد و هم با توجه به سیاست‌های حاکم بر منطقه و برخی تهدید‌های موجود، از موقعیت ویژه سیاسی و نظامی برخوردار است.

امیر دریادار دوم رضا عباسی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی گفت: استان ما بیش از ۱۰ هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و بیش از ۷۰ هزار پیشکسوت، بیش از ۲۵ شهید مدافع حرم و یکی از استان‌هایی بوده که در دوران دفاع مقدس جزو اولین‌ها بوده است.

 استان آذربایجان شرقی در ۱۰۵ عملیات در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشته است .

امنیت یکی از ارکان موضوعیت در کشور ما است و می‌طلبد تا در این زمینه تلاش کرده و از قدرت بازدارندگی حداکثر استفاده را کرده باشیم.

 امروز بحث تحریف دفاع مقدس در فضای مجازی توسط دشمنان انقلاب اتفاق افتاده است، اما در مقابل رویش‌های انقلاب برای بیمه کردن کشور تلاش می‌کنند که جای شکر دارد.

 جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: دفاع مقدس گنج بزرگی است که باید به نسل جدید منتقل شود، اگر نبود یادواره‌های شهدا و کاروان راهیان نور امروز شاهد جریان مقاومت در جوانان نبودیم و مدافعان حرم متولد نشده بودند.

 امروزه بسیار ضروری است که اقدامات خود را در بخش‌های مختلف تداوم دهیم و بر اساس نیاز‌های امروز جوانان و با زبان امروزی این ارزش‌ها را منتقل کنیم امروز عزت و اقتدار ما در دنیا در سایه همین فرهنگ مقاومت ، ایثار و شهادت است.

 امروز هجمه‌های زیادی توسط دشمنان به جوانان وارد می‌شود تا جوانان ما را ناامید کرده و در آنها شبهه ایجاد کنند، اما به امید خدا توطئه‌های آن‌ها همیشه در نطفه خفه شده است.

در پایان مراسم ضمن تجلیل از خانواده معظم شهدا، از کتاب شهید و شهادت و همچنین فاز اول محتوایی مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس استان رونمایی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.