صهیونیست‌ها حتی از رسیدن آب به غزه نیز مضایقه می‌کنند

شبکه المیادین با پخش مستندی اعلام کرد بیشتر ساکنان غزه به دلیل نرسیدن آب سالم به آن‌ها دچار مشکلات جسمی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - ساکنان نوار غزه در مصاحبه با شبکه المیادین اعلام کردند رژیم صهیونیستی مانع از پروژه لوله‌کشی آب در غزه می‌شود به همین دلیل مردم این منطقه با بحران آب روبرو هستند. «آمنه ابو غبن» در این خصوص اعلام کرد در غزه با مشکل آب روبرو هستند و آبی هم که در دسترس آنان است به درد آشامیدن، حمام کردن، سرویس بهداشتی یا هرکار دیگری نمی‌خورد.

براساس گزارش‌های منتشر شده از سازمان‌های بین‌المللی ۹۶ درصد آب آشامیدنی در غزه ناسالم است و به همین دلیل مردم این باریکه با مشکلات پوستی و مسمومیت روبرو هستند.

«جمال ابوغبن» همسر آمنه درخصوص بحران آب به المیادین گفت: زندگی بر مدار آب می‌چرخد، اما غزه آب ندارد. به دلیل نبود آب کودکان و فرزندان ما با مریضی‌های زیادی مواجه شدند. حتی دختران با ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند.

«عطیه البرش» رئیس یکی از بخش‌های اداره آب غزه درباره بحران آب در غزه اعلام کرد به دلیل مشکلات آبی در غزه مردم این منطقه دچار امراض پوستی شده‌اند و آب غزه هیچ کدام از استاندارد‌های بین‌المللی و ملی را ندارد و مسئولیت تمامی این بحران‌ها و امراض بر گردن سران رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

شایان ذکر است در آخرین حمله نظامی رژیم صهیونیستی به غزه در ماه مه گذشته، بحران موجود آب به دلیل حمله جنگنده‌های صهیونیست به زیرساخت‌های این باریکه بدتر نیز شده است.

گزارش سازمان ملل که در پایان سپتامبر گذشته منتشر شد، وجود شواهد محکمی را تأیید کرد که نشان می‌دهد حقوق فلسطینی‌ها در زمینه منابع آب و کشاورزی در اراضی اشغالی از جمله شهر قدس توسط مقامات رژیم صهیونیستی مورد نقض جدی قرار گرفته است.

در گزارشی که کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به شورای حقوق بشر در ژنو ارسال کرد، آمده است که سیاست شهرک سازی صهیونیست‌ها مشکل پراکندگی سرزمین‌های فلسطینی را عمیق‌تر می‌کند و دسترسی به منابع سالم آب آشامیدنی را محدود می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
باید شهرکا رو بزنن
آخرین اخبار