قیس الخزعلی:

آنچه در عراق رخ می دهد توطئه انگلیس است

دبیرکل عصائب اهل الحق در سخنانی اعلام کرد انگلیس پشت پرده هر توطئه‌ای است که در عراق اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - «قیس الخزعلی» در مراسم یادبود شهادت فرماندهان مقاومت که از سوی کرد‌های فیلی عراق در بغداد برگزار شد، طی سخنانی اعلام کرد نیرو‌های مقاومت عراق علاقه‌ای ندارند منطقه سبز بغداد را هدف قرار دهند.

او گفت: پشت هر نقشه‌ سوء و توطئه ای که در عراق انجام می‌شود انگلیس قرار دارد. همچنین همه می‌دانند امارات چه نقش مخربی را در منطقه خصوصا در عراق ایفا می‌کند.

دبیرکل عصائب اهل الحق همچنین در خصوص تشکیل کابینه عراق اعلام کرد به شرط‌ها و شروطها با دولتی که به صورت اکثریت ملی تشکیل شود همراه خواهیم بود.

پیش از این رهبر جریان صدر عراق که به دلیل داشتن بیشترین کرسی در پارلمان این کشور موظف به معرفی نخست‌وزیر است اعلام کرده بود دولتی با اکثریت ملی تشکیل خواهد داد.

روز گذشته نیز در پی هدق قرار گرفتن فرودگاه بغداد الخزعلی اعلام کرد: غیرقابل قبول بودن حمله به هیئت‌های دیپلماتیک، فرودگاه‌ها و مراکز غیرنظامی، مسئله‌ای اختلافی نیست، ‏ بلکه همه نیرو‌ها و گروه‌های سیاسی و در صدر آن‌ها چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی و هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق درباره آن توافق دارند.

دبیرکل عصائب اهل الحق در پایان از همه نیرو‌ها و شخصیت‌های سیاسی عراقی خواست گفتمان ملی را در مسیر مخالفت با هر آنچه به حاکمیت، امنیت و صلح داخلی آسیب می‌زند، قرار دهند و با تداوم حضور نظامی اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای و نقض حاکمیت عراق مخالفت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار