ادامه سرکوبگری آل سعود و صدور حکم ۸ سال حبس برای یک روحانی شیعه در عربستان

دادگاهی در عربستان «شیخ عبداللطیف الناصر» از روحانیون شیعه این کشور را بدون اتهام به ۸ سال حبس محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان -شبکه خبری النبأ که دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد، در این باره اعلام کرد: دادگاه مبارزه با تروریسم عربستان این حکم را علیه این روحانی شیعه که از ساکنان شهرستان الدمام در شرق عربستان است، صادر کرد.

به گزارش رای الآخر، شیخ عبداللطیف الناصر ژوئن ۲۰۱۹ میلادی روی پل الملک فهد بین عربستان و بحرین در حالی که به همراه خانواده اش در حال سفر بود، بدون تفهیم اتهام بازداشت شد.

گفته می‌شود نیرو‌های امنیتی عربستان در هفته جاری نیز شیخ «کاظم العمری» از دیگر روحانیون شیعه این کشور را بازداشت کرده اند. او فرزند شیخ محمد العمری از شخصیات‌های برجسته در مدینه منوره است.

۲ هفته قبل نیز دادگاه تجدید نظر عربستنا، حکم اعدام دو جوان شیعه بحرینی به نام‌های «جعفر سلطان» و «صادق ثامر» را به اتهام تلاش برای انفجار پل «ملک فهد» که بحرین را به عربستان سعودی متصل می‌کند و در سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی مقام‌های سعودی بازداشت شده بودند را صادر کرد.

در ششمین سالگرد شهادت آیت الله شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعی عربستان در ۲۵ دی مخالفان سعودی از راه اندازی «جلسه مخالفان در شبه جزیره عربستان» خبر دادند که به گفته «حمزه الشاخوری» یکی از اعضای هئیت رهبری جنبش «خلاص» در این منطقه، رژیم آل سعود را به وحشت انداخته است.

عربستان بازداشت‌ها با انگیزه‌های سیاسی، پیگرد و محکومیت نویسندگان مسالمت آمیز و فعالان حقوق بشر را در تمامی این کشور به ویژه در مناطق شیعه نشین تشدید کرده است که باعث ایجاد اعتراضات جدیدی در خارج و داخل کشور علیه رژیم آل سعود شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار