رونمایی از کتاب تاریخ ماشین سازی اراک

در مراسمی از کتاب " ماشین سازی اراک زمینه ساز توسعه صنعتی" رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک - در مراسمی با حضور جمعی از صنعتگران در قدیمی‌ترین سالن اجتماعات کارخانه ماشین سازی اراک از کتاب  تاریخ ماشین سازی اراک با عنوان " ماشین سازی اراک زمینه ساز توسعه صنعتی" رونمایی شد.

این کتاب تلا ش می‌کند از طریق مستندات و پژوهش اثبات کند که ماشین سازی اراک زمینه ساز توسعه صنعتی در کشور است.

عبدالعلی بهزاد نویسنده کتاب " ماشین سازی اراک زمینه ساز توسعه صنعتی" در حاشیه این مراسم در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، اراک با اشاره به اینکه این کتاب با استفاده از مستندات به روش پروهشی نوشته شده است گفت: این کتاب دارای بیش از ۴۴۰ صفحه است و تلاش کرده برهه‌های مختلف کارخانه ماشین سازی را به نگارش درآورد.

صفری مدیرعامل ماشین سازی اراک در مراسم افتتاح کتاب با اشاره به اینکه ماشین سازی اراک به عنوان اولین کارخانه تاسیس شده در اراک زمینه ساز صنعتی شدن اراک و استان مرکزی شده است گفت: اکنون هم راه نجات کشور صنعتی شدن است تا بتواند با فناوری‌های نوین اقتصاد و توسعه کشور را تضمین کند.

صفری با بیان اینکه ماشین سازی در ۵ سال اخیر از بدهکاری ۱۱۱ میلیارد تومانی به کارخانه‌ای سود ده و سود بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تبدیل شده است گفت: این کارخانه توانسته در سایه تحریم مهمترین قرارداد صنعتی را به نام سیراف و دنا منعقد کند و توانمندی‌های خود را در نبود شرکت‌های خارجی ثابت کرده و نشان دهد می‌توان به صنعت داخل اعتماد کرد.

ماشین سازی اراک با تولید ۵۲ نوع محصول متنوع در حوزه‌های صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، صنایع معدنی و فولاد، تاسیسات حرارتی و دیگ‌های بخار، ریخته‌گری آلیاژی و آهنگری، نیروگاه‌ها و انرژی‌های تجدید پذیر، پل، سازه‌های فلزی و تاسیسات بندری فعالیت می‌کند.

ماشین سازی اراک به‌منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده‌کردن نیاز‌های صنعتی کشور، در سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی، صنعتی در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه‌های فلزی، بویلر‌های حرارتی، گلوله‌های سنگین فلزی، انواع پل، دکل‌ها و تولید شیر‌های تخصصی فعالیت دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.