معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

بررسی قیمت‌گذاری خودروهای کم تیراژ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مستندات مربوط به قیمت‌گذاری خودرو‌های کم تیراژ و لوکس را در دست بررسی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - عباس تابش عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی و بررسی قیمت‌گذاری کالا‌های آن‌ها در مشهد گفت: در این بررسی مشخص می‌شود که این خودرو‌ها برچه اساس لوکس و دارای امکانات بیشتر محسوب می‌شوند و آیا شامل قیمت‌گذاری خواهند بود یا خیر.

او گفت: کالا‌های هدف برای ثبت در سامانه جامع تجارت مشخص شده و خودرو نیز جزو این اقلام به شمار رفته و به زودی قیمت‌ها و سایر موارد مربوط به آن در این سامانه ثبت و نهایی خواهد شد.

براساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار کشور و تاکید رییس جمهوری، این سازمان مرجع کارشناسی قیمت است و هیچ سازمان یا ارگان دیگری از این حق برخوردار نیست و نمی‌تواند کارشناسی قیمت را انجام دهد.

براساس این مصوبه سامانه مورد قبول قیمت کالا‌ها نیز سامانه ۱۲۴ و مرکز تصمیم گیری برای قیمت‌گذاری نیز ستاد تنظیم بازار کشور است.

به گفته رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور این است که ۱۸ درصد نرخ تورم را که بانک مرکزی اعلام کرده است در قیمت‌گذاری کالا در نظر گرفته شود.

تابش در سفر امروز خود از واحد‌های تولیدی شرکت قطعات آهنگری خراسان، شرکت تولیدی نوشابه خوشگوار، شرکت تولید لوازم خانگی الکترواستیل در اطراف مشهد بازدید و قیمت‌گذاری کالا توسط تولیدکنندگان آن‌ها را بررسی کرد.
انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار