صنعت گردشگری یک صنعت پویا است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: اعتقادما براین است که صنعت گردشگری یک صنعت پویا است و می‌تواند خود را با شرایط روزدنیا وفق دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  حمزه زاده گفت: باشیوع بیماری ناملموس کرونا خسارت‌های فراوانی به بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وارد شد.

یکی ازحوزه‌های که متاسفانه باشیوع کرونا بیشترین آسیب هارا بین صنایع مختلف دید، صنعت گردشگری وصنایع دستی است که براساس برآورده‌ها بالغ بر ۵ هزارمیلیاردتومان خسارت واردشد و حتی حمایت‌های دولت نیز در مقابل این حجم از خسارات کافی نبود البته یک سری تسهیلات کرونایی نیز پرداخت شد، اما به دلیل اینکه تقریباً در حالت نیمه تعطیل بودیم به طور مناسب از آن استفاده نشد.

با واکسیناسیون گسترده‌ای که انجام شد، پیش‌بینی می‌شود سال آینده با حجم انبوه گردشگران مواجه خواهیم شد.

 استان آذربایجان شرقی یکی ازاستان‌های تراز اول در بحث گردشگری است.

افزایش سرمایه گذاری درحوزه زیرساخت‌های گردشگری یکی ازاقدامات اصلی این سازمان است که برای ۱۰۰ پروژه نزدیک ۱۴ هزارمیلیاردتومان سرمایه گذاری شده که ازاین تعداد پروژه حدود ۳۲ پروژه مربوط به هتل سازیست.

مادرحال حاضربالغ بر ۷۰ هتل درسطح استان داریم که باافتتاح این هتل‌ها تعدادهتل‌ها بالای ۱۰۰ هتل دراستان خواهدرسید.

خوشبختانه برای اولین باردرسال ۹۹ براساس ارزیابی ها وزارت میراث وفرهنگی رتبه ۱ کشوری را دربین تمامی استان‌ها را به خوداختصاص دادیم.

کلیپ معرفی آذربایجان شرقی به هفت زبان عربی، انگلیسی، چینی، ترکی، ارمنی و فارسی تهیه شد و همچنین موشن گرافی‌هایی و پوستر‌ها را نیز از آثار تاریخی استان تهیه کرده و پخش کردیم.

تور ۳۶۰ درجه‌ای از معرفی آذربایجان شرقی آماده و پخش شد همچنین مستند ویژه‌ای نیز از ۲۱ شهرستان استان تهیه شده و در شبکه‌های ملی و برونمرزی پخش شد.

سال ۹۲ و ۹۳ تقریبا۳۴ واحد اقامتی در استان وجود داشت که هم اکنون ۷۳ واحد اقامتی در سطح استان درحال فعالیت است.

یکی از اقداماتی که در حوزه‌ی صنایع دستی انجام شد، ثبت ملی شهرستان‌های استان است برای نمونه با پیگیری‌های انجام شده شهرستان اسکو شهر ملی صنایع دستی باتیک و اهر نیز در زمینه‌ی ورنی بافی ثبت ملی شدند که البته به دنبال ثبت سوزن دوزی ممقان، سفال کوزه کنان و تابلو فرش سردرود هستیم.

 آذربایجان شرقی تاکنون موفق به کسب ۱۸۲ مورد نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شده بود که طی سال جاری ۲۰ اثر فاخر دیگر موفق به کسب این نشان در رشته‌های ورنی‌بافی، حکاکی روی فلز، ملیله کاری، سفال و ممقان‌دوزی شده است که مجموع نشان‌ها به ۲۰۲ مورد رسید همچنین سه کاندیدا نشان بین المللی نیز داریم که با احتساب آن‌ها مجموع نشان‌های بین المللی ما به ۱۶ اثر خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.